Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Adium 1.2


Clarice

Rekommendera Poster

tyvärr är det utlovade stöder för MSN protokoll 14 ( ex. se personliga meddelanden i MSN) inte med i denna version eftersom det var buggar i i det bibliotek som används för MSN åtkomst. Men det kommer i version 1.2.1 eller 1.2.2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ajdå. Det var precis personliga meddelanden jag ville se i nästa version. Hoppas det inte dröjer länge till :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan det vara för fel då Adium bara står och "tuggar"? Den loggar aldrig in utan står bara och tänker. Jag har öppnat upp porten som Adium använder och kontrollerat lösenordet tusen ggr....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska vi se.

Jag har ett msn konto som HAR fungerat i adium. Plötsligt en dag ville det inte koppla upp längre :(

då laddade jag hem messenger och lade i samma kontouppgifter. Det fungerar :wacko: !!!

 

Nu laddade jag hem adium 1.2, när jag ska logga in står han bara och tuggar.

Med tanke på fråga ovan om öppna portar så undrar jag.

Använder adium och messenger olika portar?

Hur kontrollerar man det?

 

Jag får upp felmeddelande: anslutningsfel, och sedan försöker han koppla upp igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Tycker nya Adium är snyggt. Var minst ett år sedan jag använde det senast. Då åkte det ut med en gång. Jag ska nu prova det i en vecka och det ser lovande ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar dock utmärkt för mig och jag kör Mac OS X 10.5.1. Säg till om det är någon inställning som jag kan hjälpa dig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer till 19,0 MB, senlägger den av

och jag kan inte laddaner mer.

Jag förstår inte vad i helvete som inte fungerar.

Höll på hela söndagen också.

 

Har provat att ladda ner applikationen ca 45-50 gg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer till 19,0 MB, senlägger den av

och jag kan inte laddaner mer.

Jag förstår inte vad i helvete som inte fungerar.

Höll på hela söndagen också.

 

Har provat att ladda ner applikationen ca 45-50 gg.

Laddar du ner ifrån sidan eller genom adium?

testat båda alternativen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan än jag som har problem med att "Auto-acceptera" filöverföringar? Funkade finfint i tidigare versioner men nu går det inte, trots att jag har det ikryssat i mina inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

varför auto-acceptera alla filöverföringar? tänk om du skulle få nåt obehagligt?

 

även om det inte finns skadekod förutom trojanerna för Mac bör man alltid vara försiktig så att du inte får nåt roligt virus som smittar windowskamrater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför auto-acceptera alla filöverföringar? tänk om du skulle få nåt obehagligt?

 

även om det inte finns skadekod förutom trojanerna för Mac bör man alltid vara försiktig så att du inte får nåt roligt virus som smittar windowskamrater?

 

Men i och med att viruset inte kan köras på mac borde det väl inte kunna kopiera sig själv vidare heller? Varken till Windows-användare eller macanvändare.

 

Nåväl. Jag VILL acceptera filer automatiskt i alla fall och just nu funkar det inte trots att det är ikryssat. Nån som har det problemet också eller en lösning på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...