Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Olmen har kommit ut ur PC garderoben

Olmen

Recommended Posts

Har suttit nu i ett antal år och svurit och slitit mitt hår framför mitt ex (PC alltså) :irriteradtjej:

Äntligen för ett par dagar sedan så gav den upp :galetglad: (blev dock av med ett års digitalbilder och annat). Jag stormade till Mac affären och köpte mig en Mac Mini med nytt tangentbord o mus samt en airport express.

Packade upp härligheten på kvällen (förvånade till och med mig själv att jag fikade hos några vänner ett par timmar, innan jag åkte hem). Kopplade in allt och voila´ :rockapa:

Rock´n roll. Att jag inte tog steget över från PC till MAC tidigare. Kärlek vid första ögonkastet. Nu måste jag bara lära mig hur man gör. Glad blev jag när jag hittade detta forum. Kommer nog ställa många frågor. Hoppas ni kan svara........... :kramis:

Välkommen över!

Något jag kan säga (som många andra säkert också säger) är att du skall köpa dig en backup-hårddisk! Då slipper du risken med att förlora viktiga filer igen!

MvH,

Katana

Har suttit nu i ett antal år och svurit och slitit mitt hår framför mitt ex (PC alltså) :irriteradtjej:

Äntligen för ett par dagar sedan så gav den upp :galetglad: (blev dock av med ett års digitalbilder och annat). Jag stormade till Mac affären och köpte mig en Mac Mini med nytt tangentbord o mus samt en airport express.

Packade upp härligheten på kvällen (förvånade till och med mig själv att jag fikade hos några vänner ett par timmar, innan jag åkte hem). Kopplade in allt och voila´ :rockapa:

Rock´n roll. Att jag inte tog steget över från PC till MAC tidigare. Kärlek vid första ögonkastet. Nu måste jag bara lära mig hur man gör. Glad blev jag när jag hittade detta forum. Kommer nog ställa många frågor. Hoppas ni kan svara........... :kramis:

Grattis och välkommen. :D:galetglad:

Du är precis där jag var oktober 2006, min första mac var en Mac Mini.

Hoppas du kommer att trivas här. :)

Mvh Fredrik

Tack tack. Känns helt rätt att vara här.

Katana, ibland kräver knoppen att man tar den dyra vägen för att lära sig. :totaltgalen: .

Jag satt faktiskt och brännde skivor när hårddisken gav upp. Tyvärr redan på andra skivan. Nästa lön tänkte jag köpa en extern HD. Det går dock troligtvis att rädda innehållet i den gamla via ett företag som heter IBAS.

Kostar mellan 7 och 11.000 svenska härliga kronor. :stjarnsmall:

Skärmen, c.a. två år gammal, hade jag till min PC. Den får duga så länge (man har ju en viss budget att hålla).

Välkommen :geros:

Tråkigt med förlorade filer :(

7-11000 känns ju riktigt saftigt... Men det kanske det är värt :sorry:

Hej och välkommen hit !

Grattis till ditt val av Mac Mini.

Valde själv en sådan och är nöjd, till den köpte jag en Iomega Max Mini, en extern hårddisk som ser likadan ut som Mac Minin och placeras under denna.

Backup är en detalj som du ska vara noga med att göra.

Nu när Leopard har Time Machine är det enkelt att ta backup.

Välkommen hit! Här är det bara att fråga på så ska vi göra allt för att du ska känna dig bekväm med ditt utmärkta datorval!

Tackar o bockar allihopa. Känns som man har blivit medlem av en exklusiv orden. :skondans:

Är huvudet dumt får plånboken lida!!!!!!!!!!!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...