Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att beställa från Applestore


Andersson

Rekommendera Poster

Hej.

En liten dum fråga kanske. Om man beställer en macbook från applestore, hur många dagar brukar det ta innan den anländer? På hemsidan står det att den skickas efter 24h, men det står ingenting om hur länge det tar att frakta inom sverige.

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

En liten dum fråga kanske. Om man beställer en macbook från applestore, hur många dagar brukar det ta innan den anländer? På hemsidan står det att den skickas efter 24h, men det står ingenting om hur länge det tar att frakta inom sverige.

 

Christian

 

Räkna med en arbetsvecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att det inte finns några dumma frågor! :D Ifall man räknar med att det tar max två veckor blir man ju oftast gladare när det kommer lite tidigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att det inte finns några dumma frågor! :D Ifall man räknar med att det tar max två veckor blir man ju oftast gladare när det kommer lite tidigare..

 

Det kanske är sant att det inte finns några dumma frågor :)

 

tack allesammans för era svar!

Nu överger jag snart min PC för en Mac - känns bra :)

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp till 10 dagar stod det på min beställning men det borde inte ta mer än en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer man en "vanilla"-Macbook så verkar det som den kan levereras väldigt fort. Kanske några arbetsdagar. Men har man ändrat sin beställning med plusmeny och smält ost, så kan det dröja någon vecka eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en väska från Applestore... kom två dagar efter beställning från utlandet..

Med UPS tror jag det var.. Jag tog leveransen till jobbet för att vara säker på att nån kunde ta emot beställningen... För om man levererar hem så kommer budbilen och knackar på när man e på jobbet och eftersom man ej är hemma lämnas den till ett utlämningsställe som i sin tur ska skicka ut ett brev till dig.. tar altså nån dag extra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag ska kanske göra ett tillägg till min fråga.

 

Jag kommer att utnyttja min studentrabatt på 10%. När jag nu beställer en mac, frågan är om jag ska ringa till applestore eller om jag ska beställa datorn via mecenat? Någon student som har beställt och som kan ge svar på vart jag ska vända mig?

 

Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag ska kanske göra ett tillägg till min fråga.

 

Jag kommer att utnyttja min studentrabatt på 10%. När jag nu beställer en mac, frågan är om jag ska ringa till applestore eller om jag ska beställa datorn via mecenat? Någon student som har beställt och som kan ge svar på vart jag ska vända mig?

 

Christian

 

Du går in på Mecenats hemsida. Därifrån klickar du dig vidare till Datorer -> Apple. Därefter loggar du in och klickar dig sedan vidare till Apple Mecenat Store (ser ut och fungerar precis som Apple Store fast med rabatterade priser).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...