Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

eSATA Seagate & Leopard = nej


andrho

Rekommendera Poster

Surt men sant, min externa eSATA Seagate fungerar inte under Leopard; man kan inte ens installera drivrutinen från Seagates hemsida. Den gäller bara för OSX 10.4. Jag har bombat dom med mejl och har fått en mängd värdelösa tips om att koppla bort extern utrustning osv tills jag fick detta svar:

 

"Dear Anders

Thank you for the update. We have found that the "VolumeCheck" portion of the Tiger 10.4 installer was preventing the software from installing under Leopard. I would remove the VolumeCheck from the installer package, then the drivers should install without a problem."

 

Är det någon som fattar vad han menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju laddat ner ett eSATA.pkg någonting. Om du ctrl klickar på eSATA.pkg någonting och väljer Visa paketets innehåll så får du upp en mapp Contents. I den finner du VolumeCheck i en mapp Resources. Ta bort den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så oerhört korkat av mig! :dumstrut: Jag har grubblat mig flintskallig och försökt hitta denna fil i Tigers resp Leopards installationspaket. Oj, oj,oj så dumt. Tur att det finns klartänkta människor. Stort tack; nu funkar det klockrent. Jag får äta ännu mer fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...