Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installation av mer minne i MacBook Pro


Dicocco

Rekommendera Poster

Funderar på att utöka internminnet i min MBP. Vad händer med garantin om man väljer att själv utföra monteringen? Försvinner den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med garantin, du får själv byta hdd och minne i den.

 

Under förutsättning att det utförs rätt, ja.

Att hävda garanti om man blåser logikort och minne för att man vid installtionen gnuggat sig mot en katt, lär inte gå hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, man får undvika katten! :D Men gör man det ordentligt är det inget som ska påverka garantin, låter utmärkt. Kanske det blir ytterligare 2GB i minne.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det jag läser!! :chockadskeptisk: För ett par veckor sedan diskuterades hårddiskbyten på macbook pro i detta forumet, och då sades det att garantin försvinner om man själv byter hårddisk, eftersom man måste öppna hela datorn. Är det inte så? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det jag läser!! :chockadskeptisk: För ett par veckor sedan diskuterades hårddiskbyten på macbook pro i detta forumet, och då sades det att garantin försvinner om man själv byter hårddisk, eftersom man måste öppna hela datorn. Är det inte så? :fundersam:

Du har så rätt, jag tänkte på MacBooken när jag menade byte av hdd, byte av hdd i en Pro betyder nog att garantin ryker :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, garantin försvinner vid hårddiskbyte. Jag dubbelkollade detta igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Någon som säkert vet hur det ligger till med detta? Vad jag förstår på tidigare inlägg är att man får byta på vanliga macbook men inte på macbook pro? Vart hittar ni den informationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara Apple originalminnen för att garantin ska gälla? Om så är fallet kan man ju alltid plocka ut minnena innan man skickar iväg datorn för garantireparation. Jag tror att t.ex. IBM ställer krav på originalminnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta tillverkare är generösa med garantiåtaganden om man är "lojal" och låter dem sköta all service och allt annat som ska utföras. Men utgångspunkten är alltid konsumentköplagen, och det viktigaste om detta, och garnti, kan ni läsa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...