Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

högfrekvent pipande ljud från Macbook


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

1.

jag har en ett år gammal macbook av typen Core Duo dvs 1:a generationen... på senare tid, kanske ett par månader, har jag börjat besväras av ett pipande, högfrekvent ljud... förvisso ganska svagt för det mesta men ändå såpass högt att man stör sig på det... det verkar komma från datorns högra sida...

Förslag på vad det kan vara som låter? Lösningar? Något som Applecare skulle åtgärda? (sistnämda kan jag ju alltid fråga dem om men det kan vara bra att veta vad man kan kräva av dem och inte)

 

2.

vidare är locket en aning snett, jag tror det har varit så mer eller mindre hela tiden.... med snett menar jag att när jag stänger locket skjuter ena hörnet ut en mm och vice versa på andra sidan... nån som har liknande problem eller erfarenhet från? möjlighet att åtgärda?

 

3.

sist men inte minst verkar inte vilofunktionen funka. datorn går i vila men även om den var fullladdad från början drar den fortf så mycket ström i vila så att den dör efter ca 5-6 timmar... borde den inte klara mer än så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Har märkt det ibland på en core2duo, kan ha med bluetooth eller trådlösa nätverket att göra. En del har märkt att ljudet upphör när man skrollar upp eller ner på sidan (märkligt nog).

 

3. Är du säker på att datorn verkligen går i vila? Det är lätt att tro att datorn gått i vila men egentligen är det bara skärmen som slocknat (händer mig ofta att jag tror att den sover men så kommer ett pling från mejlen - bara skärmen har vilat alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Har du batteri sladden i? min piper också men när jag tar bort batteri sladden så upphör pipet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy
1. Har märkt det ibland på en core2duo, kan ha med bluetooth eller trådlösa nätverket att göra. En del har märkt att ljudet upphör när man skrollar upp eller ner på sidan (märkligt nog).

 

3. Är du säker på att datorn verkligen går i vila? Det är lätt att tro att datorn gått i vila men egentligen är det bara skärmen som slocknat (händer mig ofta att jag tror att den sover men så kommer ett pling från mejlen - bara skärmen har vilat alltså).

 

1. stängde av BT o Trådlöst utan att märka nån större skillnad... men jag ska testa några fler gånger... idag är pipet tystare än vanligt...

 

2. Japp, helt säker att den gått i viloläge först... lampan lyser cykliskt... men några timmar senare är den död... :(s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

MB hade problem med defekta batterier. Ring Apple. Har du AppleCare är det ett stort plus då första generation drogs med stora problem av diverse saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

kollade upp ett liknande problem på apple support:

tror man kan lösa det med att resetta power manegment:

 

"I had the same problem. After plenty of searching, I was told by AppleCare to reset the PRAM. This seems to have solved the problem. Here are the instructions:

 

MacBook, MacBook Pro

 

-If the computer is on, turn it off.

-Disconnect the AC Adapter and remove the computer's battery.

Press and hold down the power button for 5 seconds and then release the button.

-Reconnect the battery and AC Adapter.

-Press the Power button to restart the computer "

 

hoppas det löser ditt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Har du batteri sladden i? min piper också men när jag tar bort batteri sladden så upphör pipet.

 

 

sjukt störigt... min med... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...