Jump to content
Just nu i M3-nätverket

internet problem

Viktory

Recommended Posts

Hej allihopa,

Jag e rätt ny på Mac, men jag älskar det!

Har precis skaffat Internet då jag nyss flyttat, 8mbit genom typ antennutaget för tv.

Kopplat det till en router och det funkar perfekt, efter ett tag....

När jag startar upp datorn och ska genom airport in på mitt nätverk hittar han den,

med full styrka. Men när jag sedan använder safari så kommer jag in på

en hemsida men sedan slutar internet att fungerar... men jag har fortfarande full

täckning enl airport.

efter att jag gått in på routern och kollat runt så vips så funkar allt igen.

det blir samma problem om jag har datorn i viloläge och ska in på internet igen.

Är det någon som har nån aning om vad det kan vara?

jag är som sagt ny på Mac, var ingen riktig hejare på PC heller men jag försöker.

Så det är fler än mej som har det problemet det gick bra dom två första dagarna men nu så går det kanske 5 min sen blir det stop :( vet ej vad det är allt ser som du säger bra ut men så får man pila lite så funkar det 5 min till sen samma igen jag har D-link router har du samma ? För då kan det vara den som spökar kanske nån snäll själ som vet och ja jag är ny i mac världen allt är bra förutom det lilla problem med internet över trådlöst nån som vet nått om vad det kan vara ?

Jag har fått det att funka hittade en annan tråd med svaret på här och jag antar att du har D-link router då ska du ändra kryptering till WEP då funkar det med 128 bit krypterings nyckel 802,11g på och sök efter en exakt nyckel och inte ett öppet det kan du välja in på din admin på d-dlink sidan och sen är det bara att välja en nyckel på 26 tecken stora och små a-f bara och nummer mellan 0-9 skiriver in det på din mac när den vill ha det sen funkar det bra :) lycka till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...