Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Mini C2D 2 GHz med 40" skärm?


Go-Suto

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Funderar på att skaffa mig en Mac Mini att koppla in i min tv.

Min fråga är helt enkelt; Är det någon som vet om en Mini klarar detta?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har kört min mini till en stor samsung platt-tv, vet dock inte hur stor den är, den är över 30 är jag ganska säker på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Varför skulle den inte göra det?

Antingen får du använda DVI --> HDMI eller DVI --> VGA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väll på vilken upplösning som det är på din tv, om den är 10000*9000 så klarar den inte det, om den är 1920*1080 vilket är den högsta upplösningen som finns i normala konsumentprodukter eller lägre så fungerar det.

 

Tursamt nog har storleken ingen betydelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack guys. Hade läst på nått ställe att den skar bilden lite udda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack guys. Hade läst på nått ställe att den skar bilden lite udda.

 

Det beror helt på din TV. Om din TV har overscan med HDMI så kommer inte hela bilden synas. Så är det på min Sony LCD tex så jag får använda VGA istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overscan är djävulens påfund!

 

Den som kan ge mig en vettig anledning till att overscan finns på någon sorts ingång på en "platt tv" får min gamla trådbunda enknapps apple mus!

 

Det vettigaste svaret som jag kommit på hitintills är att för varje "ny" modell som en tillverkare lanserar så blir det fler o fler ingångar som inte är virusdrabbade av overscansatanstyget, o då lanseras det som en delyxe finess! Tänk att tillverkarna idag medvetet monterar utrustning på ingångar på en monitor för att försämra ingången! Helt otroligt!

 

Hur många här inne på forumet skulle inhandla en låt säga 22¨wid monitor till datorn som hade overscan på dvi ingången som inte gick o stänga av? Inte en människa på denna planet, och alla skulle reklamera sitt inköp direkt, men på våra kära tv apparater är det snarare regel än undantag vilken ingång du än använder! scart, vga, dvi, hdmi, komponent, composit s-vhs etc.

 

Vissa saker är mycket märkliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Overscan är en kvarleva från bildrörstiden. Förstår inte heller varför det fortfarande finns kvar. Nåväl ett par år till sen är det nog borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...