Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag hatar skäggväxt!


ClCdCm

Rekommendera Poster

Strålande råd! ClCdCm har troligen gjort misstaget att leta efter rakhyvlar som inte passar honom. Där fick vi nog förklaringen till hans problem...

Fortsätt i den där stilen så kan du snart konsulta på Rosenbad... :)

 

Nja, snarae råd i kategorin:

Keep on trucking. post-15957-1199578699_thumb.gif

 

Alltså, att köra till man är lastbar. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar
Strålande råd! ClCdCm har troligen gjort misstaget att leta efter rakhyvlar som inte passar honom. Där fick vi nog förklaringen till hans problem...

Fortsätt i den där stilen så kan du snart konsulta på Rosenbad... :)

 

Power har ju faktiskt rätt. Jag har verkligen inte testat mer än en liten del av det som finns. Det jag är mest nyfiken på är faktiskt Brauns rakapparater, som Balooba tipsade om tidigare, eftersom de verkar ha en helt annan, och smartare, mekanism än vad Philips har.

 

Nu gäller det bara att hitta nån i bekantskapskretsen som har en Braun, så jag kan testa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gäller det bara att hitta nån i bekantskapskretsen som har en Braun, så jag kan testa...

Har hört att det inte är så bra att testa andras rakdon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att det inte är så bra att testa andras rakdon.

 

Tror jag inte ett ögonblick på. Bara man tvättar före och efter, så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade vår Herre menat att vi skulle se ut som en barnrumpa i ansiktet hade detta med rakning aldrig varit ett problem, vi hade varit hårlösa!

Det är onaturligt att slätraka sig!!!

Håller med. Jag tror att det är för att mannens uppgift är att skaffa föda. Då måste man klara kylan på vintern. Men det är klart att bor man runt ekvatorn så kan det bli för varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor runt den svenska ekvatorn - 57°N! :w00t::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gäller det bara att hitta nån i bekantskapskretsen som har en Braun, så jag kan testa...

Citat ur Instruktionsboken till Braun cruZer4.

Av hygieniska skäl bör apparaten inte delas med andra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, tvättar man den spelar det ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag inte ett ögonblick på. Bara man tvättar före och efter, så.

Så du skulle dela en rakapparat med ngn som har en blodsjukdom?

Jag skulle iaf aldrig låna ut min rakapparat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, och jag trodde JAG var hypokondrisk!!! :lol:

 

Alternativet är att betala 1000 spänn för att testa en ny apparat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, och jag trodde JAG var hypokondrisk!!! :lol:

 

Alternativet är att betala 1000 spänn för att testa en ny apparat...

Du har ju öppet köp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppet köp gäller bara oanvända, eller i praktiken oanvända, produkter. Rakar jag mig med den är det kört...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppet köp gäller bara oanvända, eller i praktiken oanvända, produkter. Rakar jag mig med den är det kört...

Äh det de inte vet om mår de inte dåligt av :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får ju nästans ångest av att bara läsa denna tråd, jag har då inte ännu fått så mycket skägg, bara lite fjun.. men det låter som ett jäkla problem detta med rakning och huden (har själv ganska känslig hud) :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en naturligt slät och "fuktig" hud, så har man säkert inga problem. Men jag har väldigt grov och torr hud, och då fastnar allt...

 

Hud kan verkligen vara olika. Jag torkar ihop fullständigt efter att bara tvättat händerna, och om jag inte smörjer in mig direkt, så känns det som om huden krymper! Obehagligt!

Samtidigt har mina föräldrar en granne som aldrig behövt smörja sig i hela sitt liv i samband med vattenaktiviteter. Hon kan ligga i badet en halv dag och ha lika mjuk hud igen efter att hon torkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som det ser ut på bilden, så verkar det som han vänder rakhyveln åt fel håll. Jag brukar inte se ut så då jag alltid kör medhårs första draget, sen mothårs för att få en slät yta.

 

Det blir alltid en lätt irritation om man kör mothårs på halsen, då det är där som kroppens hud är som mest känslig. Utöver det så rakar jag mig inte så ofta då det blir en slätare hud om man väntar ett par dagar. När det börjar klia i skäggväxten så dra ut på det en dag två dagar. Känn sen hur skönt det är att raka sig. Ungefär var tredje dag brukar jag köra rakhyveln emellanåt. Men som oftast var femte dag.

 

Sen om man inte gillar stubben efter 3:e dan tycker jag man får stå ut med. Inte bara det, "vissa" av det motsatta könet gillar ju män som ser ut som män ska göra i ansiktet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det motsatta könet är totalt ointresserat av mig ändå, så det skiter jag i.

 

Mothårs är enda sättet att få bort nåt skägg alls - åt andra hållet glider bladen över.

 

Och som jag redan skrivit i ett tidigare inlägg i tråden, så rakar jag mig inte varje dag, utan gör pauser på 2-4 dagar. Så även i det här fallet, och bilden visar hur det blev ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakat mig varje morgon med de gula "engångshyvlarna" (fast jag använder dem säkert 10 gr) i många herrans år.

 

Viktigt är att fukta ansiktet först, sedan raklödder, därefter raka mothårs...aldrig haft några större problem, mer än man skär sig nån gång när hyvlen är ny, så några ggr använd hyvel gillar jag bättre ^_^

 

Visst har människor olika hy, och olika typer av skägg, alla är vi olika.

Provat med att byta raktvålen mot någon annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inget annat raklödder än Apotekets som är oparfymerat, vad jag vet.

 

Ja, jag fuktar ju först - rakar mig i slutet av duschandet. Sen raklödder ja, och raka mothårs (enda som ens fungerar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Så som det ser ut på bilden, så verkar det som han vänder rakhyveln åt fel håll. Jag brukar inte se ut så då jag alltid kör medhårs första draget, sen mothårs för att få en slät yta.

 

Det blir alltid en lätt irritation om man kör mothårs på halsen, då det är där som kroppens hud är som mest känslig.

 

Hmm...nu glömmer du nog några områden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du skulle dela en rakapparat med ngn som har en blodsjukdom?

Jag skulle iaf aldrig låna ut min rakapparat!

 

 

Du har ju öppet köp ;)

 

 

Äh det de inte vet om mår de inte dåligt av :)

 

Du lånar inte ut din, men någon stackare som tror att han köper en ny ska få köpa en använd? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lånar inte ut din, men någon stackare som tror att han köper en ny ska få köpa en använd? :P

Bara inte jag köper den så :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att kroppsbehåringen är ett arv från vår tid som Apa

 

 

Synd att människan inte löser konflikter som Bonobon :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...