Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Front row trubbel


spansken

Rekommendera Poster

I augusti köpte jag min första dator från apple och det var en ny Imac. OSX 10.4 låg på datorn och när sen osx 10.5 kom ut så köpte jag det. En skillnad som jag har märkt är att när jag lyssnar på musik i Itunes och går över till Front row så stängs musiken av (det gjorde den inte på Osx 10.4) och så får man starta upp den igen när Front row har startat. Är detta bara så det nya programmet fungerar eller kan jag ändra på det sjäv? Jag upplever även att det "nya" Front row är långsammare än det gamla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De stora skillnaderna mellan Front Row i Tiger och i Leopard är, förutom ett nytt gränsnitt, att i Tiger så spelar tex Front Row musiken igenom iTunes - på så vis så öppnas iTunes när du ska spela musik och läser in biblioteket o EQ etc...

Men i Leoparden så är det en egen spelare oberoende av iTunes, Front Row bara läser in ditt bibliotek och EQ-inställningar - därför dör musiken så fort du avslutar Front Row i Leoparden för att iTunes aldrig har använts.

 

Samma saker gäller med Bildvisning i Front Row och iPhoto osv...

 

Hoppas det klarnade lite nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Om du vill finns det möjlighet att byta tillbaks till den klassiska Front Row. :) Har precis gjort det.

Byt bara ut "Front Row.app" i System/Bibliotek/CoreServices, till min bifogade säkerhetskopia jag sparade en gång när jag ändrade ikonerna enl. MAKE: Blog: HOW TO - Give Front Row a new theme :P

Front_Row.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte riktigt samma fråga, men det gäller ang. Front Row :P

 

när man väljer att spela upp video i Front Row plockar den ju filer ifrån Filmer-mappen, går det att välja att den tar från en annan mapp? Frågar därför att jag har alla mina filmer på en extern HDD..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte riktigt samma fråga, men det gäller ang. Front Row :P

 

när man väljer att spela upp video i Front Row plockar den ju filer ifrån Filmer-mappen, går det att välja att den tar från en annan mapp? Frågar därför att jag har alla mina filmer på en extern HDD..

Det kan du enkelt fixa genom att lägga ett alias i "Filmer-mappen" som pekar mot mappen med filmerna på din externa hårddisk.

Mer utförlig instruktion här: http://www.mac-forums.com/forums/showthread.php?t=72482

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nar jag uppgraderade till Leoparden sa varje gang jag startar om min dator sa startar frontrow utan att jag vill det.

 

Nagon som vet hur jag kan fixa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla systeminställningar - konton - startobjekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så detta med att Leopard inte spelar upp via iTunes förklarar mitt problem att jag inte kan streama musiken till mina högtalare i vardagsrummet (genom Airport Express) när jag har front row uppe? Den använder ju bara mina datorhögtalare.

och isåfall, går detta att lösa genom att byta till det gamla?

Har faktiskt inte haft någon användning för Front Row hittills just därför..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kolla systeminställningar - konton - startobjekt

 

Nu känner jag mig dum haha..

 

Tack för hjälpen.

 

Förresten. Vet du vad itunes helper e för något? Den startar också automatikst när jag loggar in. Undrar omdet är nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ituneshelper är det som startar itunes när man stoppar in en ipod i datorn...den ska helst va kvar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det verkar vettigt.

 

Tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och vad är SpeechSynthesisServer, det står att det startar när jag loggar in. vad används det till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så detta med att Leopard inte spelar upp via iTunes förklarar mitt problem att jag inte kan streama musiken till mina högtalare i vardagsrummet (genom Airport Express) när jag har front row uppe? Den använder ju bara mina datorhögtalare.

och isåfall, går detta att lösa genom att byta till det gamla?

Har faktiskt inte haft någon användning för Front Row hittills just därför..

bump, någon som kan svara? vågar inte installera det gamla utan att veta. Var hittar jag det nya isåfall, om jag skulle vilja gå tillbaka? Och för att "spara" ett program, utan att ha det installerat. Är det så enkelt som att dra ikonen bort ifrån "Program"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så detta med att Leopard inte spelar upp via iTunes förklarar mitt problem att jag inte kan streama musiken till mina högtalare i vardagsrummet (genom Airport Express) när jag har front row uppe? Den använder ju bara mina datorhögtalare.

och isåfall, går detta att lösa genom att byta till det gamla?

Har faktiskt inte haft någon användning för Front Row hittills just därför..

Ja.

bump, någon som kan svara? vågar inte installera det gamla utan att veta. Var hittar jag det nya isåfall, om jag skulle vilja gå tillbaka? Och för att "spara" ett program, utan att ha det installerat. Är det så enkelt som att dra ikonen bort ifrån "Program"?

Det "Front Row" som ligger i program-mappen är egentligen bara ett alias till riktiga front row som finns i "System/Bibliotek/CoreServices". Säkerhetskopiera den någonstans på datorn först om du ska ersätta med den gamla versionen. När du gjort det är det bara att dra över den gamla versionen. Om du har startat Front Row sen du loggade in kan det stå att filen används och du måste då antingen logga ut eller stänga ner Front Row manuellt via terminalen.

Tänk på att om du efter detta startar programuppdatering och installerar en uppdatering av Front Row kan den komma och lägga sig ovanpå din installation och det kan bli lite konstigt.

Ett annat varningens ord är att denna version inte är helt kompatibel med Leopard och det kan ibland komma upp texten "Ett fel har uppstått."(Tryck på vilken tangent som helst för att stänga) och du måste logga ut och in igen för att det ska lösas, alternativt att du startar om Front Row via Terminalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja.

 

Det "Front Row" som ligger i program-mappen är egentligen bara ett alias till riktiga front row som finns i "System/Bibliotek/CoreServices". Säkerhetskopiera den någonstans på datorn först om du ska ersätta med den gamla versionen. När du gjort det är det bara att dra över den gamla versionen. Om du har startat Front Row sen du loggade in kan det stå att filen används och du måste då antingen logga ut eller stänga ner Front Row manuellt via terminalen.

Tänk på att om du efter detta startar programuppdatering och installerar en uppdatering av Front Row kan den komma och lägga sig ovanpå din installation och det kan bli lite konstigt.

Ett annat varningens ord är att denna version inte är helt kompatibel med Leopard och det kan ibland komma upp texten "Ett fel har uppstått."(Tryck på vilken tangent som helst för att stänga) och du måste logga ut och in igen för att det ska lösas, alternativt att du startar om Front Row via Terminalen.

 

Tack för svaret. Jag är egentligen inte i ett jättebehov av frontrow så, med tanke på dessa buggar, är det verkligen värt det? Vill ju inte köra något som inte direkt funkar felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag är egentligen inte i ett jättebehov av frontrow så, med tanke på dessa buggar, är det verkligen värt det? Vill ju inte köra något som inte direkt funkar felfritt.

Du avgör själv om det är värt det. Det enda när jag har märkt att "Ett fel har uppstått." kommer fram är när man spelat upp en film. Och det kan vara ett kopplat fel med mina Perian-codecs. Att spela upp musik fungerar bra. Och det var ju det du ville få till. När du ändå inte använder Front Row är det väl lika bra och fixa till den här versionen som är mycket snyggare och roligare att visa upp för andra ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...