Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda powerbook g4 som extern hårddisk....


alex89

Rekommendera Poster

Jag vet att det går att använda macar som externa hårddiskar till andra macar med firewire.

Så nu undrar jag går det att koppla in min powerbook g4 som en firewire hårddisk till min hp dator?

tänkte det var bäst att fråga innan man går iväg och slänger ut pengar på en firewire kabel utan att det funkar :D

 

 

MVH alexander

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det funkar, men varför kör du inte vanligt nätverk mellan Macen och PCn?

 

det har jag provat, men jag ville kolla ifall det gick med firewire och så ^_^

alltid kul att pröva nått nytt ifall det går

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

För att det ska fungera mellan Macar finns vissa krav på firmware och Mac-modell både hos den dator som är "target" (Macen som bli extern hårddisk) och den som är "host".

 

Så därför lär det tyvärr inte fungera mot en pc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer inte att fungera av den enkla anledningen att disken som sitter i Macen har ett filformat som Windows inte kan läsa.

 

Teoretiskt sett borde det gå med MacDrive installerat i Windows, men det är att betala pengar i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer inte att fungera av den enkla anledningen att disken som sitter i Macen har ett filformat som Windows inte kan läsa.

 

Teoretiskt sett borde det gå med MacDrive installerat i Windows, men det är att betala pengar i onödan.

 

ja just det hade jag glömmt bort <_<

tack för att du påminde mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...