Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför har Forumet legat nere?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Allt fungerar perfekt i alla andra forum och sajter, inga problem med vare sig upp eller nedladdningar längre.

Men MacWorlds forum har nåt inbyggt fel....

 

 

Så jag får hålla till på Hard Mac Cafe

och 99Mac framledes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Ja som sagt här är de inga problem men jag antar att alla dnser överallt inte blivit uppdaterade så därför kan de kanske vara problem.

 

Det är inte forumet som har nåt "inbyggt" fel du tror väl inte på allvar nån lägger in ett fel så att alla med användarnamnet Pocahontas får problem vid en flytt?

 

Nej det är som sagt DNSer som tar tid på sig att uppdateras normalt är väl 24H innan TTL går ut sen ska de "söka ny info" men en del har TTL ställt högre osv så de kan ta 1-3 dagar innan alla dnser är uppdaterade.

 

Du får en timeout då din ISPs dns inte är uppdaterad då den har en gammal ip adress lagrad och då upplever du det som de inte funkar. Du får väl helt enkelt vänta ut lite det bör lösa sig automatiskt inom några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får jag ge mig till tåls då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju intyga att det är lika här. Efter inlägg kommer man inte ur inlägget utan måste klicka på raden längst upp. Inga smileysar finns heller.....(ledsen smiley....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

smilies funkade för mej igår men nu har dom försvunnit igen. (här skulle det kunnat varit en smilie)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra att man inte är ensam om ett problem :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du är säker på att det inte är skit bakom....;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nu fick jag ju upp ett roligt meddelande när jag postade:

 

Mail Error!

SMTP protocol failure!
Host: localhost
Return Code: 
Return Msg: 
Invision Power Board Error: Could not open a socket to the SMTP server
Check your SMTP settings from the admin control panel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag också fått, lätt att fixa för mej med adminkonto (irronisk smiley)

 

Och nu hände det igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ;) Alla skulleha rättigheter o mecka med forumservern ;) Tänk vad mycket "bra" fixar som hela tiden skulle göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och tänk hur ofta den skulle ligga nere för att någon gjort något dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara testar från jobbet :lol:

Oh..smileys är tillbaka, då funkar det nog :lol:

 

Idag flöt det fint, är det för att det är måndag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt, från min PC går det hur lätt som helst att skriva inlägg här i forumet och jag ser

Smileysen härintill och kan använda dem.

Kopplar jag till min iBook i samma nät här på jobbet är problemet detsamma som om

jag vore hemma.

Dvs det går inte lika lätt att lägga in ett inlägg, och Smileysen syns inte heller...

Vad är detta??

 

Är det Macmobbning på gång (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj nu fick jag detta meddelandet på PC:n

 

Mail Error!

 

SMTP protocol failure!

Host: localhost

Return Code:

Return Msg:

Invision Power Board Error: Could not open a socket to the SMTP server

Check your SMTP settings from the admin control panel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Poca du fyller denna tråden rätt bra själv verkar det som ;) Känns det så jobbigt och ha kommit i bakvattnet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

idg's site står:

 

Följande redaktioner har alla helgstängt till och med den 7 januari:

Biotech Sweden

Cap & Design

CIO

Computer Sweden

Dagens Miljö

IDG.se

Internetworld

IT.Branschen

Executive Report

M3

Nätverk & Kommunikation

PC för Alla

Player 1

Studio

Säkerhet & Sekretess

 

Det betyder väl att MacWorld jobbar som vanligt med nyhetsrapportering hela dagen etc? (flinande smiley). Nej, men antagligen att idg glömt bort MacWord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är MacWorld ett nödvändigt ont för IDG?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Det betyder väl att MacWorld jobbar som vanligt med nyhetsrapportering hela dagen etc? (flinande smiley). Nej, men antagligen att idg glömt bort MacWord!

Faktiskt inte. Vi rapporterar ungefär som vanligt fast under forumet "Macworld San Francisco 2004". Eftersom vi ligger nio timmar före här i Sverige blir det dock inte fråga om någon 8-17-rapportering utan snarare lite då och då. IDG:s lokalbyte tvingar mig att jobba hemifrån och eftersom macworld.se ligger nere är det därför vi kör all publicering i forumet.

 

Men måste väl ni forumveteraner se som en fördel? Kortare väg till nyheterna ju! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så tittar man själv på keynote ;) Tror knappast jag kommer sitta i forumet o vänta på vad som visas där borta hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Eller så tittar man själv på keynote ;) Tror knappast jag kommer sitta i forumet o vänta på vad som visas där borta hehe :)

Vi syftar inte till att konkurrera med själva livesändningen eftersom det är därifrån vi själva får vår initiala information.

Däremot siktar vi på att vara bland de första med att ha information uppe så fort Steve har berättat om vad som komma skall.

 

Med andra ord bevakar jag allt som händer och rapporterar direkt in i forumet. Snabbt, enkelt och lätt att diskutera med andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så tittar man själv på keynote ;) Tror knappast jag kommer sitta i forumet o vänta på vad som visas där borta hehe :)

Vi syftar inte till att konkurrera med själva livesändningen eftersom det är därifrån vi själva får vår initiala information.

Däremot siktar vi på att vara bland de första med att ha information uppe så fort Steve har berättat om vad som komma skall.

 

Med andra ord bevakar jag allt som händer och rapporterar direkt in i forumet. Snabbt, enkelt och lätt att diskutera med andra.

Ja jag kommer och lämnar kommentarer efter keynoten ;) Keynoten spelas på min ena skärm och så kör man lite irc bredvid och ichat osv på iBooken för o kuna lämna spontana kommentarer ;)

 

Forumet är för "knepigt" för o lämna en kommentar lite snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...