Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför har Forumet legat nere?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Radera denna dubblett .Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Antar att skälet är så enkelt att maskinen hängde sig och när det var helg fanns ingen bevakning på den. Omstart skedde när man kom tillbaka på jobbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror iofs nu att de är nåt med nån av deras DNSer, kollar man på ex macworld.idg.se så har den ingen record som innan. Men har servern gått ner o de inte kunnat haft bevakning på den tja vad säger man riktigt uselt. IDG borde ha en väldigt stor serverpark och bevakning på sånt har man väl fast å andra sidan webservern med forumet är väl kanske inte den servern med högst prio antar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det inte bero på att dom ska flytta till nya lokaler? Eller det kanske bara var Computer Sweden som skulle göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Som en del av er gissat beror nedtiden på att vi har bytt både lokaler och ip-nummer.

Därför tog det ett tag innan allt var som det skulle igen.

 

Vi beklagar naturligtvis detta men kan glädja er med att vi nu inte kommer att flytta på mycket, mycket länge.

:D

 

Kan tillägga att Nils nu är i San Francisco för att bevaka Macworld Expo. Jag finns på plats här i Sverige för att följa händelserna och rapportera på webben. Som det ser ut nu kommer rapporteringen att ske på forumen under måndag och tisdag för att sedan flytta till macworld.se under onsdagen och framåt. Anledningen till detta är att våra nya lokaler inte är färdiga förrän på onsdagen och jag inte kommer åt publiceringssystemet hemifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte vara av allmänt intresse att gå ut och förvarna att man gör en flytt?

Så undviker man en del spekulationer.

Smileys härintill kommer inte upp ser jag och...

 

det fattas avatarer för en del personer, vad beror det på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Borde det inte vara av allmänt intresse att gå ut och förvarna att man gör en flytt?

Så undviker man en del spekulationer.

Smileys härintill kommer inte upp ser jag och...

 

det fattas avatarer för en del personer, vad beror det på?

Nu ligger förvisso macworld.se nere (också på grund av flytt) men där har man sedan den 19 december kunnat läsa om flytten och det som kan komma att hända.

 

Varför smileys och vissa avatarer inte kommer upp vet jag inte. Ska undersöka detta på måndag, då IDGs teknikexperter är på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt trist att det har havererat....

Det blir dubbla inlägg p.g.a att det inget händer när man vill skicka iväg sitt inlägg

och så trycker man igen...

Man måste lämna Forumet och gå tillbaka igen för att "komma loss"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade nu att logga ut och in igen för att se om det hjälper.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde det inte vara av allmänt intresse att gå ut och förvarna att man gör en flytt?

Så undviker man en del spekulationer.

Smileys härintill kommer inte upp ser jag och...

 

det fattas avatarer för en del personer, vad beror det på?

Nu ligger förvisso macworld.se nere (också på grund av flytt) men där har man sedan den 19 december kunnat läsa om flytten och det som kan komma att hända.

 

Varför smileys och vissa avatarer inte kommer upp vet jag inte. Ska undersöka detta på måndag, då IDGs teknikexperter är på plats.

Kan ju vara bra för oss med mycket litet minne att slänga in nåt på forumet som säger att nu är det tack och gonatt tills då och då.... Det kan väl inte vara så svårt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gjorde det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Gott nytt Macår på er!

Jag kommer in på Forumet (såklart), men inte på MacWorlds hemsida, kan inte logga in där. Är det bara jag som använder fel användarnamn/ lösenord eller är alla drabbade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma, fick försöka logga in, vilket inte gick.

Forumet är också helt kass för tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle kunna tro att det körs på PC.... (här följer en rolig smiley men den får ni fantisera ihop själva)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick att komma in på MacWorld nu, och få besked om de flyttar, alltid något sa han som kom till Åmål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick att komma in på MacWorld nu, och få besked om de flyttar, alltid något sa han som kom till Åmål

Då får vi hoppas att han inte tog med MWs server till Åmål ;)

 

Och så till den stora frågan, funkar min avatar?

 

YaY, den funkar :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så krångligt att få iväg inläggen då?

Dvs, när jag skrivit mitt inlägg här och klickar på skapa inlägg händer det inget!!!!

För att ta mig loss från sidan måste jag upp och klicka på mitt bokmärke igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är det inga problem, som vanligt hos poca är de hans dåliga ISP ;) Eller så är de skit bakom datorn hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tror jag inte har med ISP eller något på min sida, måste vara IDG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...