Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extremt långsam överföring


vickos

Rekommendera Poster

Är nybliven mac användare och vet inte riktigt om det är tänkt att det skall vara såhär, eller om det bara är jag som gjort något fel, eller vad det nu kan bero på.

 

Har sedan tidigare en dator med win xp med mycket musik, bilder och dokument. Självklart vill jag ha över enhel del av detta till mina nya mac book. Problemet är bara att det går extremt långsamt att föra över mitt trådlösa nätverk (ca 3h för 1gb bilder). Samma sak händer när jag skall föra över från en polares mac book.

 

Det är tom så att det går snabbare att ladda ner saker med min 4mbti lina än att dra saker över nätverket. Har inga andra program igång som kan påverka hastigheten på något sätt.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

EDIT: Glöm det, såg att det var Windows det gällde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga :) Ska ta en titt på det genast..

 

Hade även tänkt mig att streama endel film direkt från windows datorn, men även det går såpass långsamt att det bara hackar.

 

Edit: Flyttassistenten fungerar ju bara mac->mac inte pc->mac vilket är det jag behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Bra fråga :) Ska ta en titt på det genast..

 

Hade även tänkt mig att streama endel film direkt från windows datorn, men även det går såpass långsamt att det bara hackar.

 

Edit: Flyttassistenten fungerar ju bara mac->mac inte pc->mac vilket är det jag behöver.

 

såg precis att det var XP, läste först MacBook men såg sen att du syftade på polarens dator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska du föra över stora filer så använd sladden som alltid är överlägsen i hastighet. du har säkert en kabel som ligger och skräpar. annars kan jag rekomendera att du köper en nätverkskabel för en billig pening och så sparar du in på överföringstid och bestrålning av hjärnan.

 

du kan också pröva att byta plats på datorn lite eller sänka signalen. om det är konstiga rums ekon som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde skriva det i mitt första inlägg, jag har även testat med kabel. Med samma resultat. Förstår inte riktigt vad jag gjort fel, eller om det är normalt att dra 3gb på 5timmar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...