Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med externt firewireljudkort!


Kasnikov

Rekommendera Poster

Hejsan Hallå!!

 

Inleder med att säga att jag använder Leopard...

 

Jag är en relativt ny imac-användare... fick hem min mac för drygt en månad sedan.

 

Nu är det så att jag har problem med mitt externa ljudkort, Terratec Phase 88. När jag först kopplade in det funkade det utmärkt... med midi som jag mest använder. Men så fick jag hem en kondensatormick som jag skulle testa. Men det hände ingenting när jag testade att spela in. Då fick jag för mig att installera något från en skiva som följde med koret... mest för att det stod att man skulle göra det i instruktionsboken. Men det blev bara konstigt av alltihop.. det slutade med att datorn inte längre hittar ljudkoret.. alltså via firewire.

 

Det jag undrar är hur jag ska gå tillväga för att få datorn att hitta koret igen? Är det något som går att ta bort av det jag intsallerat.. nått som inte ligger i programmappen (har tagit bort det jag hittat där ur)

Känner redan nu att det kanske inte är så lätt att förstå vart jag vill komma... men vet du, kan du, vill du så svara gärna.

 

Hej Svejs!

 

K

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det du installerade var en drivrutin av nåt slag så är det möjligt att den inte är kompatibel med Leopard. I så fall ska du slänga den. Prova att leta upp den med Spotlight. Skriv in namnet på det du installerade och se om det dyker upp. Vissa systemfiler måste man - tror jag - leta efter på annat sätt. Minns inte hur man gör då tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...