Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DualDisc fungerar inte på MacBook


andreasc

Rekommendera Poster

Måste säga att jag blev väldigt besviken i dag när jag kom hem i från stan och hade köpt fyra nya skivor, varav två var så kallade DualDiscs, vilket innebär att enda sidan är en vanlig CD-skiva och andra sidan är en DVD-skiva.

Ville självklart direkt ladda in skivan på min MacBook, eftersom jag dels vill kunna föra över den till min iPod, men dessutom lyssnar på musik mer från datorn än från stereon nuförtiden.

Men tji fick jag, för DualDiscen, som egentligen ska fungera utmärkt i alla CD-spelare, är för tjock för MacBookens DVD-läsare. Det märkes redan när jag skulle stoppa i skivan, vilket gick trögare än vanligt. Men framförallt märkes det vid utmatningen, då den verkligen skavde mot över- och undersidan på skivöppningen. Och att läsa skivan klarade MacBooken inte heller av för den delen.

 

Så nu är det bara att ladda ner de två CD-skivorna om jag ska få ha dem på datorn. Ännu en anledning till att man borde sluta köpa CD-skivor alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Är du säker på att du inte förväxlat DualDisc med Dual Layer?

 

Andreas beskriver ett vanligt problem med just inkastmatning och dubbelskivor med dvd och cd på respektive sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...