Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till iPod?

Zanathel

Recommended Posts

Det finns massor av musikspelare som funkar, oftast behöver de inte drivrutiner alls.

men jag har inte förslag på någon annan musikspelare än iPod som har microfon-ingång. :)

Min Rio Carbon 5GB (med mic-ingång) fungerar utmärkt, men tyvärr görs de inte längre (Rio gick i konkurs tror jag). Finns t.o.m. plug-in till iTunes.

Ta en titt på Prisjakt, det finns 468 MP3-spelare med diktafonfunktion. Bara den kan fungera som USB-lagringsenhet, dvs. inte behöver någon speciell Windowsspecifik mjukvara eller drivrutin för att flytta filer (vilket gäller för de allra flesta) kommer den att dyka upp som en vanlig USB-enhet i OS X.

Annars finns ju tredjepartstillverkade mic-adaptrar/diktafoner att köpa till iPod, bl a hos Macoteket. Kostar kring 500-lappen.

Tack för era svar! :ThumbsUp:

Har ni någon erfarenhet om den tredjepartstillverkade mikrofonen? Integreras det på ett snyggt "ohackat" vis med gränssnittet?

Tack för era svar! :ThumbsUp:

Har ni någon erfarenhet om den tredjepartstillverkade mikrofonen? Integreras det på ett snyggt "ohackat" vis med gränssnittet?

Till iPoden menar du? Nej iPodens system behöver inte hackas för att få microfonen att fungera, det finns redan där.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...