Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Styra datorn med sms?

sebastian

Recommended Posts

Hej!

Det här är säkert svårt att lösa, men jag frågar ändå...

Är det möjligt att man har en mobiltelefon kopplad till en mac via blåtand eller liknande och sedan får vissa saker att utföras på datorn beroende på vad som står i ett sms som kommer till "styrmobilen"?

T.ex. om min kompis skickar bokstaven A i ett sms till min telefon som är kopplad till min dator så startar en låt i iTunes att spelas. Skickar han ett B så spelas en annan låt eller någon annan förbestämd händelse?

Det finns ju Skype och BluPhoneElite och massa såna program som kopplar ihop mobilen med datorn så det jag frågar efter kanske inte är allt för avlägset ändå?

Tackar för synpunkter!

Låter dyrt bara för att byta låt :) är det styra datorn när du är i närheten så finns sallin clicker som alternativ

Låter dyrt bara för att byta låt :) är det styra datorn när du är i närheten så finns sallin clicker som alternativ

Ja, men det var bara ett exempel. Salling clicker har jag provat och det är ju rätt ballt i sig, men inte vad jag är ute efter.

Finns program som du styr din dator från webben med en mobil, nu vet jag inte namnet på ngn tyvärr.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...