Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport kopplar ner vid högre hastigheter


Faroth

Rekommendera Poster

Sedan jag installerade Leopard på min nya macbook har jag fått ett problem med airport som inte existerade när Tiger var installerat.

 

När jag laddar ner filer vid höga hastigeter kopplar airport ner. Väljer jag då att slå av airport och därefter koppla upp igen fungerar det en stund till för att sedan koppla ifrån igen.

 

Problemet uppstår inte vid vanligt surfande utan just vid nedladdning av större filer och vid höga hastigheter.

 

Använder jag en Ethernetkabel uppstår inte detta problem. Jag har även en bärbar PC som inte drabbas av detta problem i samma nätverk så jag misstänker inte att det är något fel på routern.

 

Någon som råkat ut för samma störande problem och/eller vet hur man ska lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med högre hastigheter ?

Jag har inga problem med internet ComHem 1/8 Mb/s... men jag har problem att föra över data till min hårddisk som jag kopplat till min APE.

 

Ps det verkar vara en bugg i Leopard, fler än vi har problem att APE:n kopplar ned. Har du uppdaterat firmware ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid hastigheter över ungefär 500 kb/s slutar airport att fungera. Klickar jag på airport-knappen är jag fortfarande ansluten till nätverket men signalstyrkan är i bott. Om jag då väljer "Stäng av AirPort" och därefter slår på det igen fungerar det en stund till men sedan upprepar sig det hela igen.

 

Jag har uppdaterat firmware med hjälp av programuppdatering men det har inte hjälpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...