Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Caps Lock på iPod Touch?


Wheatley

Rekommendera Poster

Gå in i Inställningar >> Allmänt >> Tangentbord och bocka för Aktivera Caps Lock.

Antar att shift-tangenten då beter sig som Caps Lock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relaterad fråga, när använder man caps lock? Jag har bytt funktionen på caps lock-knappen till en extra commandknapp, mest för att slippa komma åt den av misstag. Kan inte på rak arm komma på att jag nån gång använt caps lock till nåt vettigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Relaterad fråga, när använder man caps lock? Jag har bytt funktionen på caps lock-knappen till en extra commandknapp, mest för att slippa komma åt den av misstag. Kan inte på rak arm komma på att jag nån gång använt caps lock till nåt vettigt.

På en dator kanske inte Caps Lock är så viktigt eftersom man kan hålla inne shift-tangenten, men om man har ett lösenord som innehåller flera versaler efter varandra kan det vara praktiskt om man inte behöver trycka ner shift hela tiden på touchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en dator kanske inte Caps Lock är så viktigt eftersom man kan hålla inne shift-tangenten, men om man har ett lösenord som innehåller flera versaler efter varandra kan det vara praktiskt om man inte behöver trycka ner shift hela tiden på touchen.

 

Precis! Använder min Touch som "lagbok" när jag sitter i skolan och för att komma åt de trådlösa näten här krävs ett lösenord med VÄLDIGT många versaler och siffror! Det faktum att man loggas ut stup i kvarten gör dessutom att man måste ange lösenord väldigt ofta.

 

På datorn använder jag väl i princip aldrig Caps Lock, utom möjligen i spel.

 

Tycker f ö att Caps Lock-funktionen på Touch var väldigt smart; bara att "dubbeltappa" på Shift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...