Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag E-legitimation att fungera på Mac?


Myrznoken

Rekommendera Poster

Finns det något klurigt sätt att få E-legitimation att fungera i Mac?

Jag skulle helst vilja att det gick utan att köra via Bootcamp, som jag inte fått att fungera ännu i brist på Windows XP-skivor med SP2.

Bank-ID var inga problem att installera, men när det gäller E-legitimation står det särskilt att det inte fungerar i Mac. En anledning så god som någon att anstränga sig för att få det att fungera ändå. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problemet att de sidor som jag är beroende av och kräver E-legitimation, också kör nån trist Active-X-kontroll när jag försöker logga in med E-legget.

 

Så fort jag löst prblemet med att köra Nexus på Mac blev jag alltså stoppad av Active-X. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Kan man skaffa gratis e-legitimation om man kör Mac? Nordea har gratis e-leg men stödjer inte Mac.

 

1. Kan det fungera att kombinera Handelsbankens säkerhetsprogram för Mac OS X med Nordeas gratis e-leg?

 

2. Eller finns det någon mera som har gratis e-legitimation som stödjer Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Swedbank

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olli Ojonen

SEB och GEMoneybank :)

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swedbank

 

 

SEB och GEMoneybank :)

Måste man inte vara kund hos dem och ha en internetbank eller liknade för att få ut ett e-leg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off-topic (men bara litet):

Varför ska man ha e-legitimation? Kort och koncist, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slicemenice

E-legitimation gör att det är väldigt enkelt att legitimera sig direkt på nätet. Om du till exempel använder dig av csn:s internettjänster, som att söka studiemedel och ändra ansökan och sånt, funkar allt utan att de skickar hem en blankett som du skriver under.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Nordea funkar! Men bara med Firefox, inte Safari. Lite snårigt att hitta info dock. Jag ringde supporten och fick en länk för nedladdning (har tyvärr förlagt länken) :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

E-legitimation gör att det är väldigt enkelt att legitimera sig direkt på nätet. Om du till exempel använder dig av csn:s internettjänster, som att söka studiemedel och ändra ansökan och sånt, funkar allt utan att de skickar hem en blankett som du skriver under.

Jo, att det används för att legitimera sig på nätet förstod jag.

CSN är inte aktuellt för min del. Vad har man mer för nytta av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Försäkringskassan, Skatteverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
marcushedenstrom

BankID "tillverkar" elegitimation som jag förstår det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BankID "tillverkar" elegitimation som jag förstår det.

 

 

Desto mer förbryllande då, när trådskaparen har Bank-ID men inte kan få till e-legitimation? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...