Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes vill inte kännas vid mitt bibliotek


Tatari

Rekommendera Poster

Jo, det är så att jag bestämde mig för att skapa ett helt eget bibliotek till mina (egentligen mammas) ljudböcker. Jag tog bort dom från biblioteket och skapade ett nytt bibliotek till dom genom att hålla in alt när iTunes startar. Det funkade precis så bra som det är tänkt.

 

Men, iTunes vill numera inte öppna mitt vanliga bibliotek, filen är grå, som på bilden:

 

post-10749-1199299367.png

 

Det nyskapade biblioteket går bra att öppna, likaså om jag skapar ett till nytt och vill öppna det.

Men mitt vanliga går inte, inte heller den filen som jag hämtade från backupen, som jag vet fungerade.

 

Om nån har någon idé om vad felet kan vara, och ännu hellre lösning, skulle det vara mycket uppskattat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du klickar på öppna vad händer då?

 

Om jag väljer att klicka i det läget som syns ovan, så kommer bara den här fram, alltså som om jag skulle valt vilken mapp som helst utan iTunes.

 

post-10749-1199299897.png

 

Filen man ska välja är ju gråfärgad, så den kan jag ju inte markera för öppning, och att dra itl-filen till iTunes-ikonen fungerar icke heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett väl organiserat bibliotek så kanske det inte är aktuellt med att skapa ett nytt bibliotek med de gamla låtarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ett väl organiserat bibliotek så kanske det inte är aktuellt med att skapa ett nytt bibliotek med de gamla låtarna.

 

Tja, de mesta av metadatan finns ju i filerna, så det är ju ingen omöjlighet. Dock skulle det krävas rejält med arbete för den datan som inte skrivs till filerna samt alla spellistor.

Så om det kan undvikas är jag tacksam för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet inte löst, däremot hittade jag en workaround.

Jag skapade ett nytt bibliotek och importerade .xml-filen, som tydligen var godtagbar.

Det jag inte fick med var playcount, alla vyinställningar, omslag hämtade på itms och att automatiska spellistor som hade andra spellistor som villkor fuckade upp sig lite. No big deal mao.

 

Men om någon har en förklaring till vad som kan ha hänt får gärna posta den iaf, om det skulle hända igen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...