Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Office 2008 - snart är det dags


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

450475080.jpg

Efter flera års utveckling är det nu äntligen dags för lansering av Microsoft Office 2008. Förutom att programsviten nu är optimerade för Intelmacar innehåller den en mängd nyheter.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det nya dynamiska gränssnittet kan vara det som får folk att fortfarande betala för officepaketet men annars tror jag att många kommer att gå över till gratisalternativ som neooffice och gogles office för att nämna två alternativ.

 

Vad innebär det att det ska finnas en version för media?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Gillar inte alls den nya layouten. Nu när man äntligen lärt sig hur man arbetar i Word så ändrar de precis allting. Lyckat, Microsoft. :superirriterad:

 

Office 2008 finnes icke i min dator. Jag behåller 2004 tills dess att jag ser en vettig layout igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte alls den nya layouten. Nu när man äntligen lärt sig hur man arbetar i Word så ändrar de precis allting. Lyckat, Microsoft. :superirriterad:

 

Office 2008 finnes icke i min dator. Jag behåller 2004 tills dess att jag ser en vettig layout igen.

Då tror jag att du får köra med 2004:an resten av livet eller byta till t.ex. NeoOffice som ser mera ut som gamla MS Office. Det är inte en chans att de går tillbaka till det gamla utseendet då Microsoft tycker det är roligt att ändra utseende. Som t.ex. har varje ny version av Windows sett helt olik tidigare versioner och vissa grejer heter andra saker eller att man gör på ett nytt sätt. De vill att det ska kännas nytt så att folk ska vilja byta upp sig precis som bilbranschen gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som Pages tycker jag. Men inte lika översiktligt. Är själv riktigt imponerad av Numbers, är extremt intuitivt.

 

Jag väntar nog ett tag med uppgradering den här gången. iWork och gamla Office2004 fungerar bra nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en nybörjarfråga om office 2008.

Är word 2008 en blandning mellan publisher och word? har läst det, men vore att kanske få det bekräftat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...