Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inga partioner tillgängliga i time machine


wally

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag fick min Macbook Pro idag och jag måste bara säga att jag ÄLSKAR den! Det är som en dröm som gått i uppfyllelse (tidigare Windowsanvändare)!

 

Jag har lite problem med Time Machine. Det är nämligen så att inga enheter dyker upp i fönstret där jag väljer den enhet jag ska använda som backup-enhet.

 

Jag tog en skärmdump på det:

81yjgwl.png

http://i16.tinypic.com/81yjgwl.png

 

Har ni några förslag på vad jag kan göra?

 

Tack på förhand,

 

wally

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för extern disk? USB eller Firewire, är den formaterad i Mac OS Extended och GUID?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna nyttja Time Machine måste du införskaffa en extern hårddisk, i valfri storlek, men det är inget du ska snåla med, ta till rejält, (500 GB) och helst med Firewireanslutning.

 

Är det en disk du ska släpa med dig finns smidigare storlekar.

Backup ska man alltid ta, oavsett om man har Time Machine eller annat backupverktyg.

Sedan ska man aldrig förvara sin backup på samma plats som datorn, med tanke på brand, stöld, översvämmning mm.

 

En krasch på hårddisk kan komma som blixt från klar himmel, så backup ska man alltid ha om man har viktiga dokument och oersättliga bilder, musik mm..

 

 

Att Partitionera den interna hårddisken i två delar och ha backup på ena partitionen är inget att rekommendera, pajar hårddisken ryker allt ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick min Macbook Pro idag och jag måste bara säga att jag ÄLSKAR den! Det är som en dröm som gått i uppfyllelse (tidigare Windowsanvändare)!

 

Jag har lite problem med Time Machine. Det är nämligen så att inga enheter dyker upp i fönstret där jag väljer den enhet jag ska använda som backup-enhet.

 

http://www.nissestark.se/faq/backup.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snyggt Jonte, mycket bra länk. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snyggt Jonte, mycket bra länk. :yeahbaby:

Jamen alla frågar ju varianter på samma frågor, så jag tyckte det var lika bra att samla uttömmande svar på ett och samma ställe... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...