Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forum- och bloggproblem


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

MacWorld har förnärvarande problem med servern som forumet och bloggen ligger på. Vi jobbar på det och hoppas inom kort kunna presentera en hållbar lösning inför framtiden. Håll ut!Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi jobbar på det och hoppas inom kort kunna presentera en hållbar lösning inför framtiden.
Har vi hört förut med...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Har vi hört förut med...

Att du orkar bedriva detta korståg... :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du orkar bedriva detta korståg... :armskeptisk:

 

Att DU bara kan kasta det ifrån dig så trots att det faktiskt pågår ett "korståg", knappast bara från enskilda personer...läser du ens vad folk skriver, eller går det bara rakt igenom...

 

Jag tyckte det var roligast att jag såg nyheten här först, och så står det: läs hela nyheten....bla. bla. bla....schysst tänker jag, lite nyttig information om vad som händer, så är det inte en stavlese mer där än vad som stod här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har ju pratats i månader om inte åratal om en riktig prestandaförbättring. Men inte särskilt mycket tycks hända.

 

Att forumet skulle fungera dåligt under nyår var väl knappast en nyhet. Forumet fungerar särskilt dåligt under alla storhelger!

 

Jag tycker att det är dags att antingen på allvar rätta till forumet, skaffa nya servrar (bra läge nu när Apple nog kommer med nya den 15:e), om inte det hjälper låta någon optimerings/prestanda/server-expert reda ut vad det beror på och vad som bör göras. Finns det inte pengar för detta eller ni tycker inte det är värt pengarna så var ärliga - tala om att ni bara gör underhåll av forumet och inte mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är information som lagts på förstasidan av MacWorld. Alla inlägg på förstasidan hamnar här per automatik. Leijon sitter inte o skriver alla inlägg här alltså. Det är JAG som skrivit infon på startsidan.

 

Det spelar tyvärr ingen roll hur upprörda och ledsna och arga ni är nu. Ni får ta er samman. Leijon har meddelat ( https://forum.macworld.se/index.php?showtop...mp;#entry699661 ) att vi i nästa vecka ska börja arbeta med problemen och det ska vi också göra. Att tjugo medlemmar till talar om hur dåligt forumet fungerar ger inte ett snabbare resultat.

 

Däremot - om ni har kompetens att sköta/kicka igång ett forum liknande detta, vill jag att ni hör av er till mig! anna.muller@idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte vare sig arg eller upphetsad, tar det rätt coolt.

 

Strular det här, så gör jag något annat, eller går till HMC, som för en tynande tillvaro, kan behöva lite stöd de också..

 

Men jag klickar på länken hit med jämna mellanrum, och funkar det så är jag kvar här tills det strular igen...

River inte upp himmel och jord...visst blir man lite sur om man är "mitt uppe i en akut hjälpsituation" och man precis ska skicka iväg svaret/lösningen, så möts man av den förhatliga IPS ...då blir man lite putt...men bara lite.. :P

 

 

Tror ni fixar detta här, håller alla 8 fingrarna för er :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot - om ni har kompetens att sköta/kicka igång ett forum liknande detta, vill jag att ni hör av er till mig! anna.muller@idg.se

 

Tänker du starta ett nytt Macforum Anna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försenad Milleniumbug?

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Att DU bara kan kasta det ifrån dig så trots att det faktiskt pågår ett "korståg", knappast bara från enskilda personer...läser du ens vad folk skriver, eller går det bara rakt igenom...

 

Jag tyckte det var roligast att jag såg nyheten här först, och så står det: läs hela nyheten....bla. bla. bla....schysst tänker jag, lite nyttig information om vad som händer, så är det inte en stavlese mer där än vad som stod här...

Jag har läst och tagit till mig av vartenda inlägg som skrivits i ärendet.

Det är just the_fines eviga kamp mot MacWorld som jag har problem med. Ni andra har till 99% skrivit saklig kritik som inte går att argumentera emot.

 

Läser man de inlägg the_fine skriver gällande vår verksamhet (oavsett vilken gren) så är den genomgående negativ. Både här och på andra forum. Och det vore väl just fine, om det fanns tillstymmelse till konstruktivitet i budskapet. Men så är inte fallet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen tycker jag att det är irriterande när man inte kan komma in på forumet, men framför allt så tycker jag att det är pinsamt att ett forum som kretsar kring datorer och dylikt (och vad jag har förstått dessutom ligger på en Mac-server...) har så mycket "down-time". Om det är så att forumet ligger på Mac OS X Server, så kanske ni borde svälja stoltheten och prova på t.ex. Linux istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst och tagit till mig av vartenda inlägg som skrivits i ärendet.

Det är just the_fines eviga kamp mot MacWorld som jag har problem med. Ni andra har till 99% skrivit saklig kritik som inte går att argumentera emot.

 

Läser man de inlägg the_fine skriver gällande vår verksamhet (oavsett vilken gren) så är den genomgående negativ. Både här och på andra forum. Och det vore väl just fine, om det fanns tillstymmelse till konstruktivitet i budskapet. Men så är inte fallet...

 

The_Fine allas Micke är känd för sin "giftiga tunga" men jag tycker att han är inte så agressiv längre som han var tidigare så jag tror att ni brusar er upp alldeles i onödan.

Låt honom leka ( trolla) lite så slutar han till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Vad jag tror gör många upprörda är att Leijon i över ett år har lovat att det "snart ska bli förbättringar" men det händer aldrig nånting. Då känns det som att han egentligen inte har nåt att komma med utan drar till med en lögn istället.

 

...och killen som jobbade stenhårt med den nya servern, vart tog han vägen?

 

Finner det mkt lustigt att IDG år 2007/2008 inte kan skaka fram nån som kan fixa ett fungerande forum, det är ju knappats kärnfysik vi talar om? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
...och killen som jobbade stenhårt med den nya servern, vart tog han vägen?

 

Finner det mkt lustigt att IDG år 2007/2008 inte kan skaka fram nån som kan fixa ett fungerande forum, det är ju knappats kärnfysik vi talar om? ;)

Han har slutat (den enda php/mysqlgurun vi hade). Ägnade hela sista veckan åt att fixa vårt forum men hann inte lösa vårt problem tyvärr.

 

Jag har sedan dess kontaktat några externa kandidater som tråkigt nog inte haft tid innan jul. Fler namn tas emot med GLÄDJE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar tyvärr ingen roll hur upprörda och ledsna och arga ni är nu. Ni får ta er samman...Att tjugo medlemmar till talar om hur dåligt forumet fungerar ger inte ett snabbare resultat.

Redaktionen vacklar lite mellan ödmjukhet och arrogans, synes det mig. Din uppmaning hade varit på sin plats om problemen hade varit nya. Nu tycker jag nog att ni ska vara glada att folk inte kräver er omedelbara avgång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Redaktionen vacklar lite mellan ödmjukhet och arrogans, synes det mig. Din uppmaning hade varit på sin plats om problemen hade varit nya. Nu tycker jag nog att ni ska vara glada att folk inte kräver er omedelbara avgång...

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har slutat (den enda php/mysqlgurun vi hade). Ägnade hela sista veckan åt att fixa vårt forum men hann inte lösa vårt problem tyvärr.

 

Jag har sedan dess kontaktat några externa kandidater som tråkigt nog inte haft tid innan jul. Fler namn tas emot med GLÄDJE.

Vad för lön har ni råd med/är ni beredda att ge?

 

Jag måste hålla med föregående talare, det är knappast vetenskap på nivå med det nobelpristagare håller på med, det borde ha fixats för länge sedan alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är varken sur eller ledsen över att servern inte funkar som den ska. Jag har varit med om värre saker i internetvärlden där hela forum har tagits bort för att man glömt betala avgiften till webbhotellet. :chockadskeptisk:

 

Är däremot förvånad över att ingen kunnat hitta felet. Det är kanske en riktig insekt (bug)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man de inlägg the_fine skriver gällande vår verksamhet (oavsett vilken gren) så är den genomgående negativ. Både här och på andra forum. Och det vore väl just fine, om det fanns tillstymmelse till konstruktivitet i budskapet. Men så är inte fallet...
Att micke är strikt kritisk till mycket som sägs behöver väl varken betyda varken att man kan avfärda allt vad han säger eller att han alltid har fel? Han uttrycker sig väl bara för det mesta en aning för skarpt för de flesta av oss, även om det på senare tid verkar som han sansat sig något. Lite fria, otyglade och kritiska röster kan väl få höras även om de inte alltid är så väl underbyggda - åtminstone så länge det inte handlar om otrevliga personangrepp, rasistiska uttryck eller liknande?

 

Och, ursäkta, men är det inte dags att ni ändrar era "avatarer"? Chefredaktören ser ut som en rysk massmördare och Anna ser ut som en galen hund. Det hjälper väl knappast till att göra ett seriöst intryck?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att micke är strikt kritisk till mycket som sägs behöver väl varken betyda varken att man kan avfärda allt vad han säger eller att han alltid har fel? Han uttrycker sig väl bara för det mesta en aning för skarpt för de flesta av oss, även om det på senare tid verkar som han sansat sig något. Lite fria, otyglade och kritiska röster kan väl få höras även om de inte alltid är så väl underbyggda - åtminstone så länge det inte handlar om otrevliga personangrepp, rasistiska uttryck eller liknande?

 

Och, ursäkta, men är det inte dags att ni ändrar era "avatarer"? Chefredaktören ser ut som en rysk massmördare och Anna ser ut som en galen hund. Det hjälper väl knappast till att göra ett seriöst intryck?

 

 

Kommer från en som har en Simpsonizad bild av sig själv. Man ska inte kasta sten i glashus :armskeptisk:

 

the_fine/micke har alltid haft ett dåligt sätt att uttrycka sig på och verkar arbeta aktivt för att skapa så mycket irritation här som möjligt. Har höjt sig en liten bit på sistonde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_fine/micke har alltid haft ett dåligt sätt att uttrycka sig på och verkar arbeta aktivt för att skapa så mycket irritation här som möjligt. Har höjt sig en liten bit på sistonde.

 

Vilket i mina ögon gör honom "större" än många av dom han kritiserat, hur många av dom som tagit emot den typen av massiv kritik (ingen nämnd, ingen glömd) har faktiskt lyssnat till vad som sagts och genomfört en förändring. Som sagts, det är lite av psykologi 101, att man inriktar sig på något som man vet att man har rätt i (att micke_nkpng faktiskt var ganska rabiat) och använder det för att avfärda allt han säger, oavsett det faktum att många, i ganska mycket, i sak håller med honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket i mina ögon gör honom "större" än många av dom han kritiserat, hur många av dom som tagit emot den typen av massiv kritik (ingen nämnd, ingen glömd) har faktiskt lyssnat till vad som sagts och genomfört en förändring. Som sagts, det är lite av psykologi 101, att man inriktar sig på något som man vet att man har rätt i (att micke_nkpng faktiskt var ganska rabiat) och använder det för att avfärda allt han säger, oavsett det faktum att många, i ganska mycket, i sak håller med honom...

 

har även jag tänkt i dessa banor en del när man läst hans inlägg... typ lite lite mer diplomati och fler skulle nog komma ut ur "macyran" ;) för när det blir sådär vasst kantrar man desvärre oavsett vilka åsikter man har.

 

men samtidigt kan jag faktiskt inte förstå irritationen över ett ej fungerande forum... däremot kan jag verkligen förstå irritation gällande den arrogans som uppvisats(enligt många medlemmar)

 

Ärliga raka puckar för ca 1år sedan verkar ha varit på sin plats egentligen? Då hade ni kanske kunnat spara in denna "tekniker" som nu måste till för att fixa de problemen som mw velat sopa under mattan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Och, ursäkta, men är det inte dags att ni ändrar era "avatarer"? Chefredaktören ser ut som en rysk massmördare och Anna ser ut som en galen hund. Det hjälper väl knappast till att göra ett seriöst intryck?

 

haha :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst och tagit till mig av vartenda inlägg som skrivits i ärendet.

Det är just the_fines eviga kamp mot MacWorld som jag har problem med. Ni andra har till 99% skrivit saklig kritik som inte går att argumentera emot.

 

Läser man de inlägg the_fine skriver gällande vår verksamhet (oavsett vilken gren) så är den genomgående negativ. Både här och på andra forum. Och det vore väl just fine, om det fanns tillstymmelse till konstruktivitet i budskapet. Men så är inte fallet...

Du får ta det som du vill, men om du ser mig som enbart negativ så ska du kanske läsa på mera. Du, mfl har flera gånger sedan i höstas sagt att det kommer uppdateringar, men dom kommer ju aldrig, bara fördröjs och bortförklaras. Sedan att du låser profiler och inte låser upp dom i tid gör inte din position i mina ögon mera trovärdig.

 

Jag har under hösten switchat ett företag från win till mac, vad har du gjort? Hade starka funderingar på att lägga ut hur det gick på detta forum, men när det är instabilt är det meningslöst att lägga ut de problem som dök upp och det positiva som kom med övergången till mac os x, då det inte alltid kommer vara tillgängligt.

 

Därav har jag nu reggat pc2mac.se och kommer där lägga upp vad som skedde och hur det som gjordes kan hjälpa de som kommer switcha i framtiden. Är detta för att jag vill smutskasta mac tror du? sluta med din smutskastning och gör något åt detta forum istället.

 

Jag hade tankar att lägga upp ett forum på pc2mac.se men kommer inte göra det då det är bättre att samla saker på ett ställe som dett skulle kunna vara ett bra ställe för, om det nu var stabilt och alltid online!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...