Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport Extreme fungerar dåligt med externa hårddisken


A-P

Rekommendera Poster

Jag har sedan inköpet av min macbook pro och airport extreme, c.a 2 månader sedan, haft problem med den externa hårddisk som jag har kopplat till min extreme. Jag har överföringshastighet på c.a 3 MB/s ( mellan 1-6 MB/s lite som den själv behagar) både upp och ner. En enorm besvikelse då jag kör all min musik och annat roligt som jag lyssnar/tittar på via den och många gånger fungerar det dåligt då det blir hackigt p.g.a vad jag tror är den dåliga överföringshastigheten. Någon som har något att ge mig här?? Har läst jätte många olika trådar men dom för mig inte någon vart. Alla idér välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Airport-Verktyg har jag bockat i rutan "Aktivera fildelning" under hårddisk alternativ. Men det är väl lite av en förutsätttning för att kunna andvända hårddisken? Utöver det har jag väl lite fildelning via Transmission men den delar ju ut filer som finns på min Macintosch HD. Mer fildelning än så känner inte jag till att jag har, men jag kanske har någon inställning som jag inte hittar själv? Kanske kan du tipsa lite om var jag ska titta om du tror detta kan vara problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har också problem med APE med min macbook.

 

Det verkar vara ett välbekant problem, somliga säger att det är en bugg i Leopard andra att det är problem med APE:s firmware.

 

Vi får hoppas att Apple löser problemet snart :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...