Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mitt Macworld expo


mythrider

Rekommendera Poster

peterfagerberg

Apple skulle verkligen behöva en schysst liten integrerad server (HW+SW) i två versioner;

 

o HOMESERVER för hemmabruk. Fileserver för alla dessa mediafiler, time machine backup etc. Bara attt hänga på så många diskar man orkar.

 

o MEDIUM BUSINESS för små och mellanstora företag. Idag kan man välja på en Mac Mini (lite liten), en MacPro (egentligen en användarmaskin) eller en rackmonterad historia. Finns massor med företag (inklusive mitt) som skulle köpa en bra server på stört tror jag.

 

Nu är det bara att hålla tummarna! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar
Priserna på skärmar har inte alls hängt med. Nästan 6000kr för en 20-tummare när du kan få en 24" för mindre?

 

Man kan ITE jämföra dessa skärmar med Samsung och liknande. De är billiga i jämförelse med EIZO för 10.000:- (ex moms) och uppåt!

De är kalibrerade i 7000 calvingrader från början dvs ett bästa val för grafisk hantering (mellan bild och video).

Visst du köpa billiga skärmar men inte till proffsanvändning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine i alla ära..men

 

Vill se en variant av Time Machine, där man kan starta upp från Time Machine.

Ungefär som en klon med hjälp av SuperDuper...(som iofs snart kommer med en Leopardvariant)

 

Nu vet man inte ens om man har en fungerande återställning.

Den dag man kraschat sin interna disk hade det varit lämpligt att snabbt kunna starta från Time Machinedisken..

Nu måste man först installera en ny hårddisk, ansluta din externa disk, och återställa..

Lite omständigt dessutom.

 

post-113-1199804181.jpg

 

 

 

Nån som testat om det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine i alla ära..men

 

Vill se en variant av Time Machine, där man kan starta upp från Time Machine.

Ungefär som en klon med hjälp av SuperDuper...(som iofs snart kommer med en Leopardvariant)

 

Nu vet man inte ens om man har en fungerande återställning.

Den dag man kraschat sin interna disk hade det varit lämpligt att snabbt kunna starta från Time Machinedisken..

Nu måste man först installera en ny hårddisk, ansluta din externa disk, och återställa..

Lite omständigt dessutom.

 

post-113-1199804181.jpg

Nån som testat om det fungerar?

 

Tyvärr nej...

 

hemserver verkar var riktigt ballt...men jag tror att få förstår vad man vinner på att köpa en sådan.

 

Apple har uppdaterat sina Mac Pros, är inte det ett starkt tecken på nya skärmar?

 

Nya Mac Pros=Nya SKÄRMAR?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag undrar varför apple släpper lös mac pro idag? är det för att locka folk till expot eller är det för att dom inte hinner med mer nyheter under keynoten? Hoppas helt klart på att det kommer nya nyheter.

 

nu mest en ny mac mini som tar över efter appletv. den skulle stå så fint vid teven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30" cinemadisplay med touchscreen. mer slimmad design,

 

 

då skulle jag också börja fundera på om, man ska köpa en iMac eller Mac Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att mac pro kommer konstrueras som en större och kraftigare imac, tycker dom stora burkarna borde sjungit ut sista versen för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gule NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ MAC PROOOOOOOOO INTE iMAC PRO!!!! JAG VILL HA KVAR MIN MAC PROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ÄVEN FAST JAG INTE HAR NÅGON!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter 2007 stora besvikelse trots att jag köpte en ipod touch och är helt salig över den så förväntar jag mig inte nått speciellt. Dom sa ju förra året att "ouuhh bara så ni vet så kommer 2007 bli ett av våra mest fantastiska år hitintills.."

 

fine, det kom mycket. Men under förväntningarna. (enligt mig)

 

Men om man måste önska sig nått så... För att spåna... Dom tog ju bort "computer" från namnet så frågan är om kanske kommer fler telefoner eller nån annan gadget... Typ en billig iphone...

Sen kommer det säkert nån ny teknik till ipod classic och nano som är ÄNNU mer hightech... för jag menar det är på tiden att dom släpper en ny... haha.. (och då är jag ironisk) :whistling:

Troligen nya cinema... mer slimmad och mer look a like imac....

kan ju hoppas på en ny mighty mouse som e SUPERBRA! :rolleyes:

jag hade ju hoppats på en uppdaterad mac mini eller nått mittimellan mini och pro....

önska önska önska.... ehmmm... njae sen e jag nog klar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata för att vinna marknadsandelar, om man nu är intresserad av det. Vore väl att släppa en burk som ligger mellan mini och mac pro, typ imac fast utan skärm och med fler valmöjligheter.

 

Tippar att anledningen till att man släppte mac pro nu i veckan var att det är en "obetydlig" uppgradering som man inte vill ta med på macworld expo. (obetydlig i den meningen att det kommer saker som kommer ta större mediaintresse)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gule NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ MAC PROOOOOOOOO INTE iMAC PRO!!!! JAG VILL HA KVAR MIN MAC PROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ÄVEN FAST JAG INTE HAR NÅGON!!!!!!!!!!!!

 

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ultimata för att vinna marknadsandelar, om man nu är intresserad av det. Vore väl att släppa en burk som ligger mellan mini och mac pro, typ imac fast utan skärm och med fler valmöjligheter.

 

Tippar att anledningen till att man släppte mac pro nu i veckan var att det är en "obetydlig" uppgradering som man inte vill ta med på macworld expo. (obetydlig i den meningen att det kommer saker som kommer ta större mediaintresse)

 

 

Blir inte det bara en dyrare iMac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Gule NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ MAC PROOOOOOOOO INTE iMAC PRO!!!! JAG VILL HA KVAR MIN MAC PROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ÄVEN FAST JAG INTE HAR NÅGON!!!!!!!!!!!!

 

:fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte det bara en dyrare iMac?

 

Redan en mac mini + skärm kostar inte så mkt från imac idag. Om man sätter någorlunda lika prestenda (den dyraste minin och den billigaste imacen).

Men poängen är att du ska kunna välja mer själv.

 

Egentligen gillar jag specen på minsta modellen av mac pro, men det är onödigt att ha en sådan jätte om man nöjer sig med två grafikkort, två minnesplatser(4gb) och två platser för hårddiskar samt en dvd-brännare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det ni ska sätta i den här mellanmodellen, förutom grafikkort så finns i princip allt för USB, det finns ju en anledning till att USB har slagit igenom som det gjort, idag är dessutom skillnaden, prismässigt och prestandamässigt, minimal, om inte obefintlig....

Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att Apple faktiskt har ett oerhört väl genomtänkt sortiment...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha en Apple TV med inbyggd blueray spelare!

 

Tycker att det börjar bli dags att skaffa en blueray spelare nu....

 

Bonus blir all material som de kan sälja och hyra ut i iTunes Store och tillgången till allt material på din dator.

 

Hoppas, hoppas!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom grafikkort så finns i princip allt för USB, det finns ju en anledning till att USB har slagit igenom som det gjort

 

En mac mini har för dåliga spec. vad gäller i princip allt om man ska köra spel och en mac pro är för avancerad om det mest krävande man ska göra är att spela spel.

 

Vad jag vet så kan man inte utöka internminne, processor och grafikkort med usb.

En imac är helt ok enligt mig, där saknar jag egentligen bara större valfrihet med just grafiken. Men alla vill inte ha en imac, även den är ju faktiskt ganska stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny Apple TV hade ju varit sjyst, men där krävs nog en del som jag inte vet om Apple är villiga att genomföra för att den ska gå bra i handeln. Bl.a. stöd för avi i iTunes och någon form av den nya teknikens spelare(helst blueray enligt mig).

Hade ju varit roligt om man kunde börja köpa serier och filmer också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ju varit roligt om man kunde börja köpa serier och filmer också.

 

 

Håller med, det finns ingen vidare poäng i att köpa apple tv i sverige annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, det finns ingen vidare poäng i att köpa apple tv i sverige annars..

 

Säg inte det, skulle det gå att lägga in avi i iTunes så finns det en anledning för alla de som laddar ner filmer olagligt från nätet att skaffa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det ni ska sätta i den här mellanmodellen, förutom grafikkort så finns i princip allt för USB, det finns ju en anledning till att USB har slagit igenom som det gjort, idag är dessutom skillnaden, prismässigt och prestandamässigt, minimal, om inte obefintlig....

Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att Apple faktiskt har ett oerhört väl genomtänkt sortiment...

usbprocessor? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det ni ska sätta i den här mellanmodellen, förutom grafikkort så finns i princip allt för USB, det finns ju en anledning till att USB har slagit igenom som det gjort, idag är dessutom skillnaden, prismässigt och prestandamässigt, minimal, om inte obefintlig....

Ju mer jag tänker på det, desto mer inser jag att Apple faktiskt har ett oerhört väl genomtänkt sortiment...

 

Hårddiskar, minneskortläsare inbyggt vore trevligt också.

Jag vill inte ha massa externa diskar som skräpar på skrivbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad coolt ändå om usbprocessorer fanns... Tänk er ha en mac pro med 8core 3.2 ghz och sen typ ha tre externa quadcore processorer xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad coolt ändå om usbprocessorer fanns... Tänk er ha en mac pro med 8core 3.2 ghz och sen typ ha tre externa quadcore processorer xD

 

Varför köpa en ny dator någon sin då? Plug'and'play cpuer :P lite usbhubbar så kommer du nog över 100ghz :D. Finns Usb "minnen" alltså.. ram minne..

 

Det ända jag skulle velja se är en prissänkning på 1000kr på MBP och 2.4ghz eller mer i ingångs modellen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...