Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mitt Macworld expo


mythrider

Rekommendera Poster

Jag tycker det är dags för nya skärmar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar
The_fine: Haha, den där iMacen kommer smälta! :D Även om jag förstår att du bara drömmer men.. :P
med dagens lilla fläkt ja... men framtiden är väl utveckling får jag hoppas :)

 

Vill verkligen ha en iPhone nu. Är rädd att den kommer bli ruskigt dyr här i Sverige, kan ju få en i USA för under 3000:-, men känns riskabelt att hacka den. 1.1.2 är ju fortfarande omöjlig att låsa upp, dock sägs de vara ganska nära nu, så fort 1.1.3 släpps så bör det fungera sägs det.
Visst börjar det bli dax att det kommer nu. Personligen kommer jag inte köpa en sålänge den är så låst som den nu är.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheten att välja grafikkort till iMac, då skulle jag slå till direkt.

iPhone till Sverige, med 3G och vettiga abonnemang....mums!

 

:bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hopas på en iPhone med mer lagringsutrymme... 8 gig känns ganska lite. Man vill ju få plats med HELA musikbiblioteket, och kanske en film eller två, samt några ljudböcker, och gärna lite bilder...

 

//Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Keynoten:

MacBook Pro uppdatering. Nya tangentbordet, ny stil. Multi touch track pad.

MacBook slim. Lättviktare med flash.

iPhone program-strategi-presentation.

 

På mässan:

Final Cut Extreme.

 

Önsketänkande:

Multitouch tablet Mac.

iPhone världsdistribution utan lås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callmexander

Imac med flashbaserat arbetsdisk, och två raidade lagringsdiskar:-) Imacen skulle kanske få lite inbyggda kortläsare, hdmi/dvi uttgång och tabletfunktion, att man kunnat lägga den ner och jobba med bilder och dylikt, såklart med "pinch" funktion, coolaste som uppfunits-tyvärr inte av apple, men dom har dett, jubii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac Pro!

 

De har vi väntat på alldeles för länge på...

Nu får det bli en rejäl uppdatering och ett justerat pris med tanke på den låga dollarkursen.

 

- 4 kärniga processorer x2.

- Minst 2GB internminne som standard.

- Minst 500GB HD som standard.

- BlueRay brännare.

- Rejäla grafikkort.

 

Det hoppas jag på...

 

- Minst 2GB internminne som standard. Måste

- Minst 500GB HD som standard. Nackdelen med större hd:ar är att dessa snurrar långsammare och därav har längre åtkomsttid och skrivtid...men om man väljer att implantera en liten flashhårddisk som man botar och har programmappen på kan 500gb vara möjligt...JAG VILL SE NÅGOT REVLUTIONERANDE!

- BlueRaybrännare. Kanske, kanske inte...bara som tillval och på pro´n isf.

- Rejäla grafikkort. jag fattar inte vad som skulle vara det svåra i att införskaffa fler alternativ i valmäjlighen. kanske vill Apple ha det enkelt med så få val för konsumenten som möjligt för att behålla sin ide...vilken idiotisk idé?

 

Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dual Quadcore 3.16GHz x 2 = 16 kärnor totalt. Då kan man räkna mycket samtidigt...

 

1*Dual Quadcore= 4st kärnor

2*Dual Quadcore= 2*4st kärnor=8st

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343988

 

Sen vill jag tillägga att dessa högpresterande processorer inte är gjorda för vanliga användare utan för öerklockare som inte vill ha en låst multiplier och som vil ha det bästa. Då jag säger det "bästa" menar jag att hur processorerna tillverkas. Det är nämligen så att alla processorer som tillverkas med samma teknik och tillverkningsprocess har prestanda fördelat enlikt standardavikelsen, de med minst fel säljes med mindre justeringar. Medans de sämre klockas ner med sänkt och låst multiplier...(mer om detta får ni söka själva då jag inte orkar förklara mer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callmexander

Ville btw också gärna se en touch med flera program och bättre kalender, något man kunnat organisera sig smart med och utan hack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Minst 500GB HD som standard. Nackdelen med större hd:ar är att dessa snurrar långsammare och därav har längre åtkomsttid och skrivtid...men om man väljer att implantera en liten flashhårddisk som man botar och har programmappen på kan 500gb vara möjligt...JAG VILL SE NÅGOT REVLUTIONERANDE!

 

Större hårddiskar är inte långsammare, tvärtom. Tätare data gör att allt går lite, lite fortare.

Det här förutsätter att vi pratar om vanliga 7,2k-varvare, 10k-varvare har väl aldrig vart aktuellt?

 

Jo, ett flashminnehybrid skulle inte vara så dumt... :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1*Dual Quadcore= 4st kärnor

2*Dual Quadcore= 2*4st kärnor=8st

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343988

 

Sen vill jag tillägga att dessa högpresterande processorer inte är gjorda för vanliga användare utan för öerklockare som inte vill ha en låst multiplier och som vil ha det bästa. Då jag säger det "bästa" menar jag att hur processorerna tillverkas. Det är nämligen så att alla processorer som tillverkas med samma teknik och tillverkningsprocess har prestanda fördelat enlikt standardavikelsen, de med minst fel säljes med mindre justeringar. Medans de sämre klockas ner med sänkt och låst multiplier...(mer om detta får ni söka själva då jag inte orkar förklara mer)

1st Quadcore = 4 kärnor

1st Dual Quadcore = 8 kärnor

2st Dual Quadcore = 16 kärnor

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jluckhurst41

3G iPhone

Jag vet att iPhone ännu inte ens kommit till Sverige, men jag hoppas att de presenterar en 3G iPhone som sedan släpps i Sverige inom kort (förhoppningsvis innan sommaren). Då kan man hoppa över dagens modell helt och hållet på svenska marknaden. Denna 3G iphone bör ha GPS, MMS, videoinspelningsfunktion, kunna köra Office (eller andra tredjepartsprogram) och mer minne redan från början. En sådan telefon skulle vara fulländad! :) Jag kan väl få hoppas, eller hur!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3G iPhone

Jag vet att iPhone ännu inte ens kommit till Sverige, men jag hoppas att de presenterar en 3G iPhone som sedan släpps i Sverige inom kort (förhoppningsvis innan sommaren). Då kan man hoppa över dagens modell helt och hållet på svenska marknaden. Denna 3G iphone bör ha GPS, MMS, videoinspelningsfunktion, kunna köra Office (eller andra tredjepartsprogram) och mer minne redan från början. En sådan telefon skulle vara fulländad! :) Jag kan väl få hoppas, eller hur!

 

Hoppas får man ju alltid göra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

callmexander
iPhone som kör office? hur? =S

han skrev ju imte vilket office, det första borde den kunna köra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde lyssna mer på vad kunderna önskar. Visst gör de ofta sin egen grej som blir succé, men de skulle kunna göra det mycket bättre för både sig själva och kunderna. Jag tänker mest på den där Macen mellan iMac och Mac Pro. Halva storleken, hälften så många expansionsplatser och hälften antal platser för hårddiskar. Busenkelt! Kommer säkert sälja som smör vid rätt prissättning.

 

Ändå funderar jag på att själv köpa en iMac 24" då jag inte tror en sådan här dator kommer från Apple i första taget. Och inte heller kommer de att licensiera ut OS X till någon annan datortillverkare. Å andra sidan vore det inte lika roligt, för Apple är ju trotts allt Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att det mest negativa med dagens iMac är att man inte kan byta grafikkort i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple borde lyssna mer på vad kunderna önskar. Visst gör de ofta sin egen grej som blir succé, men de skulle kunna göra det mycket bättre för både sig själva och kunderna. Jag tänker mest på den där Macen mellan iMac och Mac Pro. Halva storleken, hälften så många expansionsplatser och hälften antal platser för hårddiskar. Busenkelt! Kommer säkert sälja som smör vid rätt prissättning.

 

Ändå funderar jag på att själv köpa en iMac 24" då jag inte tror en sådan här dator kommer från Apple i första taget. Och inte heller kommer de att licensiera ut OS X till någon annan datortillverkare. Å andra sidan vore det inte lika roligt, för Apple är ju trotts allt Apple.

 

Precis, en dator som ligger under Mac Pro vore jäkligt intressant.

Jag skulle vilja ha en dator där man kan byta grafikkort, sätta i fler hårddiskar.

Och pris runt 10.000-12.000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, en dator som ligger under Mac Pro vore jäkligt intressant.

Jag skulle vilja ha en dator där man kan byta grafikkort, sätta i fler hårddiskar.

Och pris runt 10.000-12.000

 

Exakt! Jag tror det finns väldigt många som vill ha det såhär, men Apple vägra tydligen att gå kunderna till mötes på denna punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Jag tror det finns väldigt många som vill ha det såhär, men Apple vägra tydligen att gå kunderna till mötes på denna punkt.

 

Ska vi starta ett eget elektronikföretag och uppfylla våra önskningar? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer macworld ladda upp bilder på hemsidan? vet någon om det finns en live-sändning under den 14:e?....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, en dator som ligger under Mac Pro vore jäkligt intressant.

Jag skulle vilja ha en dator där man kan byta grafikkort, sätta i fler hårddiskar.

Och pris runt 10.000-12.000

Jag skulle faktiskt kunna tänka mig en som denna:

http://www.apple-style.com/laboratory/pict...ube_060918.html

 

Det enda som skulle behövas är en lucka för att kunna byta minne, en för att kunna byta hdd och en för att kunna gradera upp sig i grafikkort.

 

Det handlar inte om att du måste kunna byta till alla grafikkort, utan det skulle troligen behövas några till än idag =) idag kan du inte byta något alls...

Troligen skulle de vara specialanpassade, men hellre kunna välja mellan 5 olika kort än inte välja alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...