Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installation av Leopard


Wizzman

Rekommendera Poster

Har precis köpt en iMac. Fick med installationsskivan med Leopard. Nu till frågan. Kan jag installera Leopard på min macbook pro också eller måste jag köpa Leopard till den också? Går det överhuvud taget att installera från den skivan till en dator som har Tiger innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

installationsskivan du får med är bunden till en viss modell, i ditt fall en iMac. Den funkar bara på iMacar. En retailversion som man köper i handeln kan installeras på hur många macar som helst, fast det är olagligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

installationsskivan du får med är bunden till en viss modell, i ditt fall en iMac. Den funkar bara på iMacar. En retailversion som man köper i handeln kan installeras på hur många macar som helst, fast det är olagligt

 

Njaa... jag installerade Leo med skivan jag fick till min iMac på morsans MacBook medan jag väntade på att Apple skickade hennes. Det funkade utmärkt.

 

/Mvh, Malin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgraderingsskivan är bunden till själva hårdvaran, inte datormodellen. Det är i stort sett samma hårdvara i alla nya macar (Intel x86). Däremot fungerar inte uppgraderingsskivan på äldre macar av PPC-modell (G5, G4). Att man inte får använda den så är en helt annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...