Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installerade OS X på extern hårddisk men den vill inte starta


02simond

Rekommendera Poster

Hej

Jag följde guiden i senaste numret över hur man installerar OS X på en extern hårddisk. Jag installerade det på en extern usb hårddisk som drivs via usb. När installationen var klar startade OS X upp och jag började dra igång Programuppdatering. När den sedan startade om efter alla installationer så startar den aldrig. Uppstarten fastnar på bilden där Äpplet och snurran syns. Den har inte låst sig för snurran snurrar. Jag har testat att starta om flera gånger.

 

Varför startar den inte upp? (jag tror egentligen inte det har nåt med att jag uppdaterade systemet bara att man inte kan starta upp datorn utöver den gången den installerat OS X från grunden)

 

Hoppas nån har nån aning vad man kan göra.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har en PPC-mac som är inte USB startbar i den, hade du haft en INTEL-mac hade det fungerat.

 

Synd att du valt USB, Firewire är bäst i alla lägen, och hade gjort din disk startbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har en PPC-mac som är inte USB startbar i den, hade du haft en INTEL-mac hade det fungerat.

 

Synd att du valt USB, Firewire är bäst i alla lägen, och hade gjort din disk startbar.

 

sry glömde skriva att jag installerade på en den externa hårddisken från en intel mac.

Sen så blev det usb för att jag hade en gammal hårddisk som jag behövde en billig låda till, så det blev usb.

 

Men eftersom jag installerade på intel och använda den på intel så borde det ju funkat, lr?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valt GUID ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att du haft igång den en gång, och att den efter Programuppdatering inte startar..

Försökt med Skivverktyg på Mac OS X skivan och köra Reparera Skiva (inte skivbehörigheter)

 

I annat fall får du göra en Arkiv/install och göra om allt ihop. Tänk på att du vid formatteingen under fliken Partitionera ska välja GUID, om den ska kunna starta med en intelMac.

 

Från en PPC kan du inte starta en USB-disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är inställd på GUID. Ska testa med reparera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...