Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min hårddisk har fått ett nytt namn - kan det ändras "av sig själ


macalexia

Rekommendera Poster

Min hårddisk har fått ett nytt namn - kan det ändras "av sig självt"? Jag har inte bytt namn på den i alla fall. :unsure: Tidigare hette den bara "HD" tror jag. Nu har den fått ett namn bestående av sju siffror.

 

Spelar detta någon roll, eller är det något som är fel?

 

Jag har en iMac och Mac OS X 10.5.1 Leopard.

 

Undrar förvirrad, nybliven macanvändare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej den byter inte namn av sig själv, du måste av misstag haft markerat fältet för texten och knappat in något...

 

Det är bara till att skriva in vad du vill kalla den för, bara du inte använder åäö eller specialtecken.

 

Vill du döpa din Hårddisk till Alexia går det bra ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack Pocahontas! Mycket skumt dock, att jag råkat byta namn på hårddisken av misstag? Men, men, så länge det inte spelar någon roll i övrigt så gör det ju inget B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apples egna program kan ändra namn på hårddiskarna från typ untildled disk till timemachin disk. men troligen har du skrivit in något av misstag.

 

tror det finns bångstyriga gamla program som vill att system disken heter "macintosh hd" men det är så ovanligt så det behöver du inte bry dig om utan bara ändra namnet till det du känner för. men det kan ändå vara bra att känna till. eller så är det bara att jag måste bessrevisra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack!

 

Svar från besserwissrar och övriga uppskattas alltid lika mycket så länge jag lär mig något! :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...