Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ersätta stereoanläggningen med kuben


Renée

Rekommendera Poster

God fortsättning på 2008 alla glada Macälskare!

 

Min gamla kub har nu blivit petad från platsen som hemdator här hemma, men jag vill gärna återanvända den som ersättare för vår förhistoriska stereoanläggning i vardagsrummet. Funderar på att göra om alla cd-skivor till MP3 och spela dom med kuben. Frågan är bara vad man skaffar för liten skärm att koppla till kuben? Skulle vilja ha nåt mindre än Studio Displayen som hör till (som tyvärr inte är den platta varianten nä...) Tips? Eller är det smartare att köpa en iPod med tillhörande högtalare för ändamålet istället?

 

Och behöver man någon förstärkare eller är det bara kuben, skärmen och högtalarna som behövs? Hur pluggar man förresten in kablarna i kuben? Antar att det behövs någon adapterkoppling av nåt slag?

 

Fler tips el råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen ingen som har några tips eller synpunkter???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomas Westberg
Fler tips el råd?

Jag har min gamla kub som "stereo" på min lokal. Har den platta 15-tummaren. Kör med klothögtalarna, det är ju förvånansvärt kraftfullt ljud i dem, men du måste förstås ha en förstärkare och riktiga högtalare om du verkligen ska ersätta en riktig stereo. Ljudet får du förmodligen ta från hörlursutgången med en vanlig minitelesladd och plugga in i förstärkarens externa ljudingång.

 

Att tänka på är väl annars att även om kuben är elegant så kommer den trots allt med en ansenlig sladdhärva och ett gigantiskt tangentbord så du behöver en hylla med rejält djup för att få plats med allt. Min "installation" breder ut sig 1,5 meter på bredden på en 30 cm djup hylla och det ser ärligt talat inget vidare ut... men jag har mest valt den här lösningen för att "motionera" min gamla kub så den inte bara ska stå och rosta ihop i en kartong... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hade du tänkt att styra uppspelandet?

Fungerar Apple Remote och Front row / iTunes med Kuben?

Tangenbord och mus känns väl lite bökigt om den bara är för stereobruk.

Annars kanske det finns små tryckkänsliga skärmar nu för tiden ^_^

 

Några tankar i alla fall :rolleyes:

 

edit: ajdå, det hann trilla in ett vettigt svar också... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...