Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad köper du för något under 2008?

Pocahontas

Recommended Posts

IT-prylar dominerar nog detta året, men naturligtvis köps det mycket annat detta året

Så här skriver DN om vad de tror

Själv vet jag inte, köper när jag får ett "ryck", kan bli vad som helst, ett USB-minne eller en ny bil eller hus...

• Replies 58
  • Created
  • Last Reply

ny platt-tv, ny bilstereoanläggning för 250´000+, ny imac, ny macbook pro mm

ny imac och om det kommer ut nåt annat intressant från apple,

Jag köpte visserligen ett nytt objektiv för några dagar sedan, men jag får inte det förrän imorgon, så man kan ju säga att jag köper det 2008 ;) Sedan ska jag alldeles strax beställa mig en 500GB firewire hårddisk, frågan är bara var jag ska beställa den från(från internet). Svårt att veta hur bra service de olika sidorna har. Lutar nog åt att det blir från inet.se.

Ett annat planerat inköp är en iPod touch när minnet uppgraderas, vilket jag hoppas sker i år. Det var väl allt för nu, antagligen kommer det bli en fasans massa mer saker ;)

Det blir en ny TV och nya bakhögtalare till hemmabion och ev någon bluray-spelare. Sedan skulle jag gissa på en liten kompaktkamera (Ricoh GR-Digital 2) och antingen en MBP 15" eller en extern skärm till min MB. Sedan får vi se vad det kan bli för något.

Frågan är om man vågar satsa på Blu-Ray....som det står i artikeln om VHS....

Får väl hoppas att min iPod går sönder så jag kan övertyga plånboken att jag behöver en iPod Touch. Sedan blir det väl Leopard när 10.5.2 kommer. Och det var allt inom IT för min del.

Jag hoppas att jag kan begränsa mig lite mer under 2008.

Inte bara köpa prylar när det faller mig in, då det ibland resulterar i onödiga inköp.

En iphone om det inte kommer mer problem med den som man hör via ryktesvägarna. Skulle inte bemöda mig att köpa den via USA eller nått annat land. Hellre svensksåld, utan problem med varje sig programvara eller nått annat.

Har tänkt mig en MBR "men" i och med att man läser om forumet så lär ju det inte vara så lämpligt, men både hård/mjukvaru problem.

A_bite_of_the_apple

högtalare till min dator har jag funderat på länge

en ny blixt till kameran ev.

TV kollar jag aldrig på så min gamla Philips Blackline från 1992 funkar fortfarande prima :D

Jag förväntar mig en liten uppdatering av iMacen i år så då blir det en sådan på inköpslistan. Ny mobil kanske det blir också... Min nuvarande K750 börjar bli bessynerlig. Sneglar på LG Viewty, fast jag vet att jag kommer få svårt att motstå iPhone när den väl släpps så vi får väl se :rolleyes: Högst på listan står ett par in-ear-lurar och möjligen ett par större vanliga lurar också eftersom jag ska byta kontor snart och i den, för mig, nya korridoren verkar det inte vara lika accepterat med lagom hög musik :rolleyes:

Om Apple släpper en ordentlig ersättare till PB 12" så kanske det blir en sån, annars har jag nog allt jag behöver...

Köpte en ny 19" skärm idag.

Sen så blir det en iMac eller MacBook Pro i sommar..

2 st externa HD skall inhandlas åsså..

Till företaget(som snart är registrerat)

1 ny system digitalkamera, 350D räcker inte riktigt.

Och en panasonic dvx100a, dvkamera.

Haade!

Under 2007 blev det en ny iMac, en 16 GB iPod touch samt en iPod nano till min sambo. Under 2008 blir förmodligen lite mindre inköp :)

Eventuellt en skrivare och en extern hårddisk, men inget är spikat. Det beror på hur ekonomin ser ut.

Något har hänt med min iPod så displayen har spruckit. Har ingen aning. Brukar inte sitta på min väska direkt, så 2008's första inköp blir en touch 16gb. Och så en ny kamera, Nikon EM.

En kub blir det också! Kommer hem till mig i dagarna hoppas jag.

Inget spikat, men det lutar åt en Extern HDD. Sen vet jag inte ifall köpjävulen tar mig så blir det nog en ny mobil och kanske dags att byta ut Subarun mot nån Kombi nu när man är hundägare och allt :)

Om Apple släpper en ordentlig ersättare till PB 12" så kanske det blir en sån, annars har jag nog allt jag behöver...

Ja det är det jag vill ha med, annars blir det ingen ny bärbar...

En iPhone och en LCD-TV. Utan tvekan!

Kanske också en inspelningsbar digitalbox (hårddiskvarianten)... Men jag måste läsa på lite innan jag bestämmer mig.

En iPhone och en LCD-TV. Utan tvekan!

Kanske också en inspelningsbar digitalbox (hårddiskvarianten)... Men jag måste läsa på lite innan jag bestämmer mig.

Plus barnvagn och storpack blöjor antar jag. Grattis

En Apple-laptop någon gång efter MacWorld 2008.

En HP W2207H TFT-skärm någon gång efter det.

Ett PlayStation 3 nu under våren.

Kanske en ny LCD-TV om priset är rätt, gärna en 26"/32" Samsung R8.

Sedan är jag nöjd :lol:

En Apple-laptop någon gång efter MacWorld 2008.

En HP W2207H TFT-skärm någon gång efter det.

Ett PlayStation 3 nu under våren.

Kanske en ny LCD-TV om priset är rätt, gärna en 26"/32" Samsung R8.

Sedan är jag nöjd :lol:

Skärmen HP w2207h köpte jag en förra månaden, och jag är helnöjd med den.

Du har möjlighet att koppla två datorer till skärmen, ett HDMI-uttag och ett VGA.

Glöm inte köpa DVI/HDMI adapter om har DVI på din Mac

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...