Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt försök


Tarok

Rekommendera Poster

Börja med där det står Last login.

 

Är lite stolt över att jag troligtvis har dom svåraste frågorna på MacWorld Forum för det är sällan man får några vettiga svar, så nu försöker jag en gång till. Så här är det jag försöker att ändra Ägare aktiverad på min usb hårdisk, jag har inte skrivit in något lösenord på min MacBook bara under konto mitt namn. Eftersom jag inte fick några svar förra gången så försökte jag att skriva mitt konto namn där Terminalen frågar efter password men jag kunde inte skriva ett enda tecken efter password och som sagt nu är jag lite förbryllad över detta fenomen, kanske man istället ska köpa sej en bok om Terminalen om det finns.

 

 

Last login: Mon Dec 31 16:18:38 on ttys000

ulf-lindstroms-macbook:~ ulflindstrom$ sudo vsdbutil -a /Volumes/Prov

 

WARNING: Improper use of the sudo command could lead to data loss

or the deletion of important system files. Please double-check your

typing when using sudo. Type "man sudo" for more information.

 

To proceed, enter your password, or type Ctrl-C to abort.

 

Password:

Sorry, try again.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju vara så att du får få svar för att du inte alltid är helt solklar. Exakt vad är det du försöker göra och varför ? För att installera Leopard på en USB disk, sätt in skivan, starta om datorn, välj att starta från skivan, och sen din USB disk som mål för installationen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med där det står Last login.

 

... Eftersom jag inte fick några svar förra gången så försökte jag att skriva mitt konto namn där Terminalen frågar efter password men jag kunde inte skriva ett enda tecken efter password och som sagt nu är jag lite förbryllad över detta fenomen,...

 

 

Där Terminalen frågar efter Password så syns det inte att man skriver in det, skriv in Ditt lösenord rätt och tryck Retur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...