Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone eller iPod Touch?

pellas

Recommended Posts

Novis, som har behov av både ny mobil och ny mp3-spelare.

Min kompis skaffade nyss en iPod Touch. Jag blev sugen, och funderar nu på att investera i en dylik. Saken är den att jag också är i behov av en ny telefon, och efter vad jag har förstått är iPhone i princip en iPod Touch med telefon inbyggd. Detta vore ju passligt för mig.

Vilka faktorer borde jag överväga när jag väljer iPhone/iPod touch? Dessutom, är det värt att vänta tills iPhone släpps här i Swe? Enligt vad jag förstod på forumet, kommer det dröja ett bra tag tills den släpps här? Jag orkar inte beställa..

Jag behöver definitivt ha en ny apparat innan sista juni, då jag flyttar utomlands.

Hur ska jag göra?

Tacksam för svar

Novis, som har behov av både ny mobil och ny mp3-spelare.

Min kompis skaffade nyss en iPod Touch. Jag blev sugen, och funderar nu på att investera i en dylik. Saken är den att jag också är i behov av en ny telefon, och efter vad jag har förstått är iPhone i princip en iPod Touch med telefon inbyggd. Detta vore ju passligt för mig.

Vilka faktorer borde jag överväga när jag väljer iPhone/iPod touch? Dessutom, är det värt att vänta tills iPhone släpps här i Swe? Enligt vad jag förstod på forumet, kommer det dröja ett bra tag tills den släpps här? Jag orkar inte beställa..

Jag behöver definitivt ha en ny apparat innan sista juni, då jag flyttar utomlands.

Hur ska jag göra?

Tacksam för svar

Vissa tror att iPhonen kommer första kvartalet 2008.

Tack för svaren. Om jag vill beställa en iPhone från utlandet och använda den här, vilket är smartaste sättet att göra det på då? Varifrån är det bäst att göra? Något man behöver tänka på, t.ex. kompabilitetsproblem el. dyl?

Den smartaste sättet är att skaffa en iPhone som är olåst (dvs ingen tvång att ha en opertör) men dem är också dyrast 999 euros tror jag. Men annars beställ en från USA och på samma gång försök få tag i en TurboSim eller Black StealthSIM så skall du kunna använda den opertören du vill.

Plus att iPhone ska ha två fler timmar i batteritid gällande musik- och filmuppspelning enligt Apples Tech Specs, vilket är ett plus. ^^

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...