Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Macigaste" spelkonsollen


iMarc

  

41 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken spelkonsoll anser du är mest lik en Mac vad gäller färg, form, enkelhet, utrustning, gränssnitt, funktionalitet, kvalitet, känsla?

    • Nintendo Wii
      27
    • Sony Playstation 3
      4
    • Microsoft XBOX 360
      2
    • Nintendo Gamecube
      1
    • Microsoft XBOX
      1
    • Sony Playstation 2
      0
    • Sony Playstation
      1
    • Sega Dreamcast
      1
    • Nintendo 64
      0
    • Sega Megadrive
      1
    • Annan konsoll (vilken?)
      4


Rekommendera Poster

Ja vad tycker du?

Själv tycker jag Nintendo Wii med sin enkelhet, snygga design och mycket lättförståeliga och kompletta manualer, samt många trevliga tillbehör och ett bra spelutbud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag tycker nog att Pippin är mest Macig alla kategorier ^_^

PippinMain.jpg

 

 

 

Håller med... Macigare än så blir det inte.

 

 

 

Var förövrigt ohyggligt nära att köpa en Pippin för dryga året sedan... men struntade i det pga. frakten till Sverige. Ångrar mig idag... Har inte hittat nån i sånt bra skick sedan dess med spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var förövrigt ohyggligt nära att köpa en Pippin för dryga året sedan... men struntade i det pga. frakten till Sverige. Ångrar mig idag... Har inte hittat nån i sånt bra skick sedan dess med spel.

Ja det va verkligen synd att du inte slog till :( kommer nog att ångra dig resten av ditt liv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag en PS3:a men jag lägger ändå min röst på Wii. Det jag grundar det på är enbart dess design, har inte testat Wii. Wii är nog den stiligaste spelkonsollen på marknaden just nu. Kan tillägga att jag är extremt nöjd med min PS3:a men att säga att den är överlägsen när det gäller design är att ta i lite i överkant...! :)

 

En annan sak som kan nämnas är det att Bang & Olufsen har en Wii på en av bilderna som de har i reklamen över sina tv-apparater. De brukar även ha Apple-datorer med i reklamen ibland, jag har till exempel sett MBP på deras bilder. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många har verkligen erfarenhet att jämföra dom senaste generationen av konsollerna ? Men jag säger ändå Wii, jag är just i stånd att byta mitt XBOX 360 mot ett Wii.

Men konsoller är intressanta, det slog mig att Xbox 360 faktiskt är en Micrsosoft produkt som egentligen är en rättvisare jämförelse mot Apple´s datorer, där Microsoft faktiskt visar vad dom kan göra när dom kan släppa alla krav på bakåtkompatibilitet.

För mig som bara haft en PS2:a förut, imponeades jag av att 360:an accepterade min 1 gb 100 kronors USB mp3 spelare som minneskort för spel och musik, och att mitt 300 kr Micrsosoft mus+tgb combo fungerade rakt av på konsollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimromson

Men även XBOX 360 lyckas med en del skojiga krasher då och då! (Tar vilken windows-burk närsomhelst dock)

 

Mitt nintendo 64 har minnsann aldrig hängt sig eller krashat! DET är vad jag kallar kvalitét!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men även XBOX 360 lyckas med en del skojiga krasher då och då! (Tar vilken windows-burk närsomhelst dock)

 

Mitt nintendo 64 har minnsann aldrig hängt sig eller krashat! DET är vad jag kallar kvalitét!

Nintendo har alltid borgat för kvalité utom när det gäller Gamecube som ofta har problem med lasern som pajar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ja det va verkligen synd att du inte slog till :( kommer nog att ångra dig resten av ditt liv ;)

 

 

Schyst! Rub it in bara! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med... Macigare än så blir det inte.
Ahhh.. då förstår jag.. ju plastigare, ju macigare ;)

 

SÅg en vitaktig, plastig Xbox 360 igår, liknande en "mac"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh.. då förstår jag.. ju plastigare, ju macigare ;)

Nä men det är Apple som hat gjort Pippin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har bara sett Xbox 360 o PS3 i verkligheten, men tror wii är rätt så lik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är ju då wiit mest likt en Mac. Liksom, båda är stilrena och har den fina vita färgen (jämför då med min egna macbook pro). sen är ju båda bättre än Microsofts grejer :P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ahhh.. då förstår jag.. ju plastigare, ju macigare ;)

 

SÅg en vitaktig, plastig Xbox 360 igår, liknande en "mac"...

 

 

Eller så läser du wikipedia länken och ser att det är Apple som gjort Pippin som körde en avskalad version av MacOS 7 och är därför per default den "Macigaste" spelkonsolen någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röstade WII mest för att interfejset är otroligt lättanvänt om spelutvecklarna gjort rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...