Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

flytta iWeb projekt till ny hårddisk


matte_84

Rekommendera Poster

Hej! Jag har köpt en ny hårddisk till min macbook. Men innan jag sätter in den vill jag veta vad som händer med min hemsida som är sparad i iWeb. Finns det sparat på mitt .mac-konto så jag kan hämta det till iWeb igen eller går det att lösa på annat sätt? Jag kan ju knappast tänka mig att man blir tvungen att göra om allt bara för att man byter hårddisk liksom.

 

Aja, ni fattar vad jag menar. Hoppas någon har nåt bra svar också :P

 

// Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

 

Absolut, jag har inget .Mac konto men under ditt användar namn /Library/Application Support/iWeb finns en fil som heter Domain, detta är din iWeb hemsida.

 

Annars så är enklaste tipset är att göra som jag gjorde när jag bytte till en större HD. Innan du installerat nya disk så kopiera bort allt under ditt användar konto till en USB/FW disk.

 

Skapa sedan din 'nya' användare med extakt samma namn som innan på den nya installationen/disken. Sedan kan du med lätthet kopiera in allt som finns under din gamla HD under ditt namn.

 

Lycka till

 

Pierre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så det är inte svårare än så? Antar att den ska sparas på samma ställe efter att jag börjat använda den nya hårddisken?

 

Hm, jag använder time machine. Kan man återställa mappen därifrån då? Jag har aldrig testat det tidigare nämligen. Problemet är bara att jag inte riktigt vågar lita på de externa hårddiskarna efter att min krånglat extremt mycket. Den innehåller massor av betydelsefulla bilder, ca 100 gb musik och några filmer. Plötsligt slutade hårddisken att fungera så jag körde reparera i skivverktyg. Därefter lyckades den laga partiton 1 som var den jag snackade om. Partition 2 klarade den däremot inte vilket är den där alla mina time machine backuper finns.

Sedan går det plötsligt inte mata ut hårddisken varav jag bara rycker ut usb kabeln utan utmatning. Därefter fungerar inte partion 1 igen. Men ibland går den att reparera. Problemet är bara att samma sak händer gång på gång igen. Att hårddisken inte kan matas ut och filerna förstörs när jag då istället bara rycker ut usb kabeln. Och partition 2 hittar inte datorn ens. Inte ens i Skivverktyg!

 

Detta är anledningen till att jag inte vågar spara på extern hårddisk för att sedan föra över till nya interna.

 

Ja, tackar. .. Det ska nog gå bra nu då så kan jag sätta in hårddisken. Men det är någong mejsel bara jag ska försöka få tag i innan men sen ere bara å köra på. Tack för hjälpen

 

// Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...