Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av BT tangentbord och mus efter användning?


seabass

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har precis köpt mig apples BT mighty mouse samt BT tangentbord (alu).

Min fråga är, bör man stänga av dessa när man stänger av datorn? Eller brukar ni låta dem vara påslagna? Alltså drar det mkt på batterierna..........?

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stänger aldrig av vare sig mus eller tangentbord.... men det är nog ide att stänga av musen, den drar slut på battteriet ganska snabbt.

 

ps. Jag kör med laddbara batterier 2,3 Ah (varför kallas det 2300 mAh?) musen håller max en vecka och tangentbordet 2-3 veckor på en laddning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alright, då kanske jag ska stänga av musen efter användning och behålla tangentbordet på hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gamla vita BT-tangentbordet, tror det har hållt i ett halvt år nu och har 12% batteri kvar. Stått på allt utom fem dagar, tror jag. ^^

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ps. Jag kör med laddbara batterier 2,3 Ah (varför kallas det 2300 mAh?) musen håller max en vecka och tangentbordet 2-3 veckor på en laddning.

 

Förmodligen för att 2300 låter mer än 2,3... men alla anger laddningsbara batteriers kapacitet i mAh i stället för Ah.

 

Jag kör på vanliga standardbatterier och tangentbordet håller ca 3 månader och musen 1,5 månad. Stängde av till en början men orkade inte fortsätta, märker ingen direkt skillnad faktiskt. Både mus och tangentbord går väl ner i ett slags viloläge när de inte används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...