Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Prey Demo - Ljud bara i vänster kanal

e-snobben

Recommended Posts

Laddade hem Prey Demo. Men jag har bara ljud i vänster kanal av nån anledning. Dessutom tycker jag det är rätt mycket knäppljud. Vad beror det på? Nån som haft liknande problem?

Konstigt! Det verkar inte finnas någon uppdatering till Prey. Testa med att reparera skivbehörigheterna. Det kan hjälpa. Enl. olika rapporter fungerar Prey t.o.m. i Leopard.

Det är nåt kompatibilitetsproblem med FW-ljudkortet eller annat. Om jag använder inbyggd utgång och ansluter hörlurar direkt till datorn så får jag stereoljud i dem. Med FW-ljudkortet blir det bara ljud i vänster kanal i mixer och monitor. Dåligt! :ThumbsDown: Några extra USB-högtalare eller liknande tänker jag inte köpa bara för att kunna spela ett spel njutbart. Jag får väl posta ett supportinlägg på deras supportsida. Dåligt också att de inte har en mailadress att skicka till utan bara vanlig post och telenr.

Det är nåt kompatibilitetsproblem med FW-ljudkortet eller annat. Om jag använder inbyggd utgång och ansluter hörlurar direkt till datorn så får jag stereoljud i dem. Med FW-ljudkortet blir det bara ljud i vänster kanal i mixer och monitor. Dåligt! :ThumbsDown: Några extra USB-högtalare eller liknande tänker jag inte köpa bara för att kunna spela ett spel njutbart. Jag får väl posta ett supportinlägg på deras supportsida. Dåligt också att de inte har en mailadress att skicka till utan bara vanlig post och telenr.

Aha! Där har vi förklaringen. Jag spelar alltid själv med hörlurar så lösningen i ditt fall är ganska enkel om än tillfällig. På Aspyrs supportsida kan du skapa ett konto och öppna en "biljett" (open a ticket). Du skapar helt enkelt en tråd med din fråga och med stor sannolikhet kommer du att få ett svar efter nyår. Gott nytt år och rapportera gärna hur det går sen.

Så här svarar de. Uppenbarligen har de inte testat med ett enda annat ljudkort än macens interna eftersom det är det enda kortet de stöder. Annars hade de hänvisat till en lista med stödda ljudkort. Nåja, det gör inte så mycket. Det var inte vad jag var ute efter i alla fall.

Thank you for contacting us.

There might be a conflict between the demo and your sound card.

We did not test all of the sound cards that are available for this game,

therefore, we only support the built in output/audio.

The full-version game will, likely, have the same issue on your sound card.

The nVidia GeForce 7300 GT is a supported video card for this game.

You should not have problems running it on this video card.

I hope this helps.

-Aspyr

Så här svarar de. Uppenbarligen har de inte testat med ett enda annat ljudkort än macens interna eftersom det är det enda kortet de stöder. Annars hade de hänvisat till en lista med stödda ljudkort. Nåja, det gör inte så mycket. Det var inte vad jag var ute efter i alla fall.

Okej, lycka till i ditt sökande.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...