Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur öppnar man fönster från det befintliga fönstret?


tate68

Rekommendera Poster

Hej ! Jag har letat i menyerna hur jag ska ställa in för att ett nytt fönster ska öppnas då jag klickar på nått ämne i det befintliga fönster men har inte hittat något. Jag har bara använt mac i ca 3 veckor så jag håller på att lär mig, försöker ännu komma underfund med min mac mus :-).

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat i Finders inställningar?

 

om jag fattar dig rätt så är det detta du är ute efter...

post-113-1199043790_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:dumstrut: hmmm ja så lätt var det att lösa tackar.......du ser man lär sig nåt nytt varje sekund i detta forum :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ! Jag har letat i menyerna hur jag ska ställa in för att ett nytt fönster ska öppnas då jag klickar på nått ämne i det befintliga fönster men har inte hittat något. Jag har bara använt mac i ca 3 veckor så jag håller på att lär mig, försöker ännu komma underfund med min mac mus :-).

 

Tack på förhand

Den där Mighty Mousen har en hel del roliga inställningar i äppekmenyn -> Systeminställningar -> Tangentbord och mus, under fliken "mus".

 

Där kan du slå på högerklick och stänga av det där fruktansvärt jobbiga dashboard som kommer upp när man råkar trycka på kulan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Om du håller in äpplet och klickar på vad du vill öppna i sidofältet i finder så öppnas det ju i ett nytt fönster

 

// Matte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...