Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installerat Leopard, iLife borta.


Dicocco

Rekommendera Poster

Hej! Är ny macanvändare och precis installerat Leopard på en MBP 2,4 gh. Tiger var installerat från start, Leopard följde med löst i kartongen. Gjorde ingen uppdatering (efter att ha läst i forumet) utan en ren installation. iLife försvann självklart vid den rena installationen, hur gör jag nu för att åter installera iLife? Dessutom verkar det som att rättstavningsfunktionen som fanns i Tiger inte längre finns kvar? Var mycket praktiskt att den kontrollerade stavningen i vilket program man än använde.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iLife var förmodligen inte installerat, det var väl en 30-dagars provversion? Det finns en annan tråd om detta, jag minns inte så väl, men jag tror att kontenten blev att iLife är försvunnet, så vida du inte köper det separat... Men få mina påståenden bekräftade av någon annan innan du gör något, för jag är inte säker...

 

Lycka till, Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du köpt ny dator så ingår ilife. kolla skivorna som följde med i kartongen, den ligger med där någonstans.

 

 

rättstavningen kanske måste aktiveras i dina inställningar någonstans?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du inga Tiger skivor? Isf borde väll iLife finnas på Disc 2 om jag inte minns fel. Kolla på din leopard skiva, det är väll en specefik MBP skiva vi pratar om eller en "vanlig"? iLife bundlas ju med nya datorer, så det borde du ju fått med.. iWork därimot kommer med som 30-dagars demo.

 

Men, som sagt, kolla på dina skivor.

 

 

 

 

Edit: tjorven hann före...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa i en av dina Tiger-discar (de gråa) som följde med. Jag är rätt säker på att det är disc 1.

 

Sedan dubbelklickar du på "Install bundled software", och väljer i alternativen de program du vill ha. Finns alla iLife + lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...