Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Knapp nedtryckt efter vila.

mickefrisk

Recommended Posts

Hej.

Ibland, kanske varannan gång, som min Macbook Pro 2.4 med 4 gig minne vaknar efter vila så är en tangent nedtryckt. Inte fysiskt alltså, utan om jag t ex tar fram spotlight så skrivs "xxxxxxxxx" in på samma sätt som om jag satt och tryckte ned x-knappen.

Jag tror att det även har varit h-knappen, men annars är det bara x. Det enda som hjälper är att starta om datorn, eller låta den stå ett tag. Om jag bara loggar ut så kan jag ju inte skriva in mitt lösenord igen vid inloggningen..

När felet kom första gången så gjorde jag en arkivera och installera (hade då Tiger), utan att det hjälpte. Då formaterade jag om och la in Leopard (original-skiva som följde med datorn). Men felet kvarstår ändå.

Den är fullt uppdaterad mjukvarumässigt. Det låter som ett hårdvarufel för mig, men det försvinner ju vid omstart.. har någon nån aning?

Uppdate: Det är inte bara knappen "x". Denna gång blev det "f", och nu var den inte ens i vila. Hade bara stått still en halvtimma.

Suck. Jag har sett leopard-uppdateringen som fixar fel på tangentbort, men det löste inte felet. Och så fanns ju felet redan i Tiger..

Vad kan det bero på?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...