Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Upplåsning av operatörslåst telefon


Philip90

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en två år gammal Sony Ericsson W800(med kontantkort) som jag skulle vilja byta operatör på. Problemet är att de är låst till Telenor och jag anser inte att det är värt de ca 350:- för att få dem att låsa upp min telefon. Vad finns det för andra sätt att låsa upp den på? Är det olagligt? Vad kostar det? Och behöver man skicka iväg telefonen. Har ni någon erfarenhet av "annan" upplåsning?

Sen undrar jag också över min telefons livslängd, hur länge kan jag räkna med att den håller? Jag har som sagt haft den i två år nu och det har dykt upp något enstaka problemen som lätt har fixats med en "ominstallation". Det abonnemanget jag har tänkt att byta till är Tele2 med en bindningstid på 12 månader. Om jag väljer att inte ha bindningstid så kostar det 59 öre/min, annars 39 öre/min. Så jag är frestad att välja abonnemanget med 12 månaders bindningstid. Men vad händer om telefonen pajar och jag köper en ny? Är det bara att flytta över abonnemanget?

Hade bra!

// Philip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I många större städer finns det "klockbatteribytaraffärer" som även låser upp en mobil för en hundralapp. Man kan göra det på plats. Det är inte olagligt. Men man kanske bryter mot ett ingånget avtal, fast hur ska operatören veta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en två år gammal Sony Ericsson W800(med kontantkort) som jag skulle vilja byta operatör på. Problemet är att de är låst till Telenor och jag anser inte att det är värt de ca 350:- för att få dem att låsa upp min telefon. Vad finns det för andra sätt att låsa upp den på? Är det olagligt? Vad kostar det? Och behöver man skicka iväg telefonen. Har ni någon erfarenhet av "annan" upplåsning?

Sen undrar jag också över min telefons livslängd, hur länge kan jag räkna med att den håller? Jag har som sagt haft den i två år nu och det har dykt upp något enstaka problemen som lätt har fixats med en "ominstallation". Det abonnemanget jag har tänkt att byta till är Tele2 med en bindningstid på 12 månader. Om jag väljer att inte ha bindningstid så kostar det 59 öre/min, annars 39 öre/min. Så jag är frestad att välja abonnemanget med 12 månaders bindningstid. Men vad händer om telefonen pajar och jag köper en ny? Är det bara att flytta över abonnemanget?

Hade bra!

// Philip

 

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av annan upplåsning.

Telefonen kan säkert hålla ett tag till, beroende på hur du hanterar den. :)

 

Pajar din telefon så är det bara att köpa ny och stoppa i simkortet i den.

Abonnemanget kommer inte bindas till din telefon på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Finns en massa ställen här i GBG iaf som låser upp din telefon mot betalning, brukar kosta från en hundralapp upp till tvåhundra. Borde finnas nåt i Småland också, gör det säkert, kolla i Växjö eller Kalmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...