Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macbook pro med leopard


Andre83

Rekommendera Poster

Tjenare!!

 

Jag valde ju att vänta med Leopard lite, men skaffar det nog om 1-2månader.

Ville ju att de flesta program jag använder ska funka.

Men ville nu veta om det finns problem kvar?

Har ju hört att där var lite problem med Leopard och macbook pro, är de lösta eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder min macbook pro 2.2 ghz till vardagligt arbete och har inte stött på några större problem. Dessa problem har jag haft hittills.

 

Transmission buggade hela tiden, jag ominstallerade programmet och nu funkar det bättre.

Firefox låser sig när jag använde utorrents WebUi över internet.

 

Annars fungerar den som ett rinnande vatten ;)

 

:borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

De värsta problemen som fanns i början har jag blivit av med, bland annat att den tappar det trådlösa nätverket när den varit i viloläge. Den kraschar inte heller längre, men det händer då och då att Finder startar om spontant.

Däremot har jag fått problemet som många verkar haft tidigare, med att tangentbordet inte hänger med riktigt.

 

Jag tror du kan vara relativt lugn om du skaffar Leopard, men jag rekommenderar en nyinstallation, och inte en uppgradering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard fungerar fint nu, lite små buggar finns här och där men ingen man stör sig på direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får Kernel Panics varje gång jag kör Azureus, datorn vaknar inte alla gånger ur vila, och ibland så fungerar inte tangentbordet som det ska. (Några få tangenter fungerar och ger fel symboler, trycker jag på 4 kan jag få ett kommatecken, eller liknande..)

 

Tangentbordsproblemet hade jag även i Tiger, men resten är nytt iom Leoparden.

 

Trots det älskar jag min lilla Mac, dessutom brukar ju alla problemen lösas med en omstart! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

använder min Mac i vardagligt arbete. Aldrig märkt något som stör mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stött på några märkliga problem med min Macbook Pro och Leopard. Ibland när man startar datorn ur viloläge (fäller upp skärmen) så visas ingen bild, och man får stänga skärmen och öppna den igen för att få bild.

 

Och ibland efter viloläge så hackar hela systemet och är hur segt som helst. Och det har hänt att tangentbordet inte funkat heller.

 

Som sagt, märkliga problem som har försvunnit efter en omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gardinen: Det där påminde mig, jag har också det där problemet, när jag väcker datorn ur vila blir muspekaren skitseg ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej låter ju hyssat då.. Själv haft problem med när man startar från vila att jag får stänga locket igen och att när man skrivit en sak har det blivit nått annat dock inte mer än 3-4 gånger.. Jag tackar för svaren. Blir nog Leopard till februarilönen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min macbook med leopard sög hårt så länge jag har haft leopard, jag har haft problem med viloläget och trådlösa nätverkskortet, som har tappat uppkopplingen var 4:e sekund om den ens har funkat. Har inte funkat att använda skype eller spela wc3 eller någonting. Jag har dragits med det här i flera månader i tiger, och även i leopard.

 

Men nu i förrgår fick jag nog, och formaterade datorn och tänkte att det måste ju bli bättre av det. Och det vart det! Allt funkar perfekt nu, förutom nya versionen av adium som hänger sig ibland, men allt annat har funkat mycket bättre än innan.

 

Nu kan jag äntligen börja rekommendera mac igen, var ingen hit att inte kunna använda sin bärbara dator bärbart =).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem som jag har är att den alltid startar med numlock-tangenten aktiverad/lysande (dock utan numlockfunktion, alltså det blir vanliga bokstäver)

 

Tror jag läst att någon mer haft/har problemet men jag har inte reklamerat det ännu. Det fungerar ju bra ändå.

 

Om någon har en lösning så är ni välkomna att svara!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lysande numlock och caps lock har jag också råkat ut för, det jobbiga var när det inte gick att skriva in lösenordet för att logga in eftersom numlock inte gick att stänga av. Hänt två gånger, bägge gångerna vid omstart från win. Omstart löste det. Vlc har fungerat sämre, inga stora problem, ex progressbar i uppspelningsfönstret syns inte om man inte har fönstret fullstort.

 

Annars inga problem (förutom att jag ogillar nya dockan, travar och den genomskinliga menylisten. Time machine är den verkiga "killer appen" för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Skulle inte rekommendera någon att uppgradera till Leopard än. Vänta iaf till 10.5.2 detta pga många irriterade småbuggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...