Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför visas inte iPod Touch på skrivbordet?


anton__nygi

Rekommendera Poster

Hej, är det någon som vet varför min ipod touch inte visas som en enhet på skrivbordet. Den syns endast i itunes. Skulle vilja använda den som extern hårddisk.

 

Tack på förhand!

/Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

har du bockat i det alternativ som möjliggör iPod som extern disk? finner du i iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du bockat i det alternativ som möjliggör iPod som extern disk? finner du i iTunes

 

Funkar ej på iPod Touch, då Apple av okänd anledning tagit bort stödet för det på den. Men det går om man jailbreakar den och installerar ett program vars namn jag glömt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har de tagit bort den av den enkla anledningen att de vill kontrollera alla mappar på den.

Vi ska inte lägga in nått som de inte vill, men tihi, det gör vi ändå;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har de tagit bort den av den enkla anledningen att de vill kontrollera alla mappar på den.

Vi ska inte lägga in nått som de inte vill, men tihi, det gör vi ändå ;)

 

Okej, tack. Jag har sett en del videos om att jailbreaka. Skulle någon kort kunna säga vad det är, och om garantin upphör om man gör detta?

 

/Anton

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bryter väl mot licensavtalet och är därför inget vi diskuterar här... :)

 

Varför skulle det göra det? Däremot ryker väl antgligen garantin all världens väg, men om man återställer iPoden har jag svårt att se att Apple vid en ev. reparation skulle kunna se att den varit hackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det göra det? Däremot ryker väl antgligen garantin all världens väg, men om man återställer iPoden har jag svårt att se att Apple vid en ev. reparation skulle kunna se att den varit hackad.

 

 

HAHA ska du säga som heter längst där under laga inte det som är trasigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vilket program man ska installera för att använda ipod touch som extern hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...