Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snabb fråga: Hur kortar jag ned en låt?


vollo

Rekommendera Poster

Tjoho..

 

Skulle vilja ta ut 30 sek ur en låt på 6 minuter och få en 30 sek mp3 fil.

 

hur går jag till väga?

 

tja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att importera låten till garageband och sen klipper du den när. sedan exporterar du tillbaka den till mp3 igen.

 

:nattinatti:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provade göra så med "djay" fick aiff fil.. vet inte hur jag konverterar tillbaka. antar att det är samma med garageband. Hur konverterar jag tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

provade göra så med "djay" fick aiff fil.. vet inte hur jag konverterar tillbaka. antar att det är samma med garageband. Hur konverterar jag tillbaka?

iTunes konverterar ju från AIFF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP3 Trimmer är ett tips. Jag har använt det några gånger. :ThumbsUp:

 

Provade, men fick följande felmeddelande:

 

"Ett fel uppstod när filen xxxxxxxxx konverterades. Det gick inte att läsa från eller skriva till skivan."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MP3 Trimmer är ett tips. Jag har använt det några gånger. :ThumbsUp:

 

får det inte att fungera riktigt.. satt min in-point respektive out-point och sen "export audio file" så får jag en .wav fil på skrivbordet (ville ha en .mp3 fil?) som vägrar att spela upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får det inte att fungera riktigt.. satt min in-point respektive out-point och sen "export audio file" så får jag en .wav fil på skrivbordet (ville ha en .mp3 fil?) som vägrar att spela upp.

 

Halloj vollo,

 

Jag satt och lekte lite i Garageband och gjorde en instruktionsvideo åt dig :w00t:

 

Klipp ut en snutt i Garageband

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ruggigt bra video ju! :skondans:

 

 

Tack :ThumbsUp:

 

Garageband kan vara bra till mycket... klipp och mixa musik osv.. inte bara för att skapa musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Halloj vollo,

 

Jag satt och lekte lite i Garageband och gjorde en instruktionsvideo åt dig :w00t:

 

Klipp ut en snutt i Garageband

 

 

TACKAR !

 

Även jag har haft nytta av din instr. video

 

men...

 

Nu lyckas jag inte flytta den färdig klippta "snutten" till början/start på låten.

 

Jag lyckades med det härom kvällen men nu funkar det inte. Tycker att jag gör precis som du visar (och som jag gjorde sist) men icke.

Låten spelas bara upp (i sin helhet) från (orginal) början.

 

Slutet funkar dock. (inget kommer med efter "klippet/raderingen")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACKAR !

 

Även jag har haft nytta av din instr. video

 

men...

 

Nu lyckas jag inte flytta den färdig klippta "snutten" till början/start på låten.

 

Jag lyckades med det härom kvällen men nu funkar det inte. Tycker att jag gör precis som du visar (och som jag gjorde sist) men icke.

Låten spelas bara upp (i sin helhet) från (orginal) början.

 

Slutet funkar dock. (inget kommer med efter "klippet/raderingen")

 

 

 

Kanon :ThumbsUp:

 

Dra zoomregeln längst till vänster så du för en rejäl överblick på spåret.. annars kanse du inte ser hela den tomma biten och tror att du dragit den till början.

Spåret är väl inte låst heller?

Annars ska det bara vara att ta tag i stycket och dra till vänster (håll långt ut till vänster) så ska det inte var några problem.

Ju mindre zoom (vänster) desto lättare att flytta och bättre översikt, mer zoom (höger) för mer detalj vid precisionsarbete.

 

Tala om hur det går :yeahbaby:

 

059df894-0e07-4ff4-912b-0dfc6e6f6304_6096fba3-0077-49d6-b97f-9029fb373170_static_0_0_00000017.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon :ThumbsUp:

 

Dra zoomregeln längst till vänster så du för en rejäl överblick på spåret.. annars kanse du inte ser hela den tomma biten och tror att du dragit den till början.

Spåret är väl inte låst heller?

Annars ska det bara vara att ta tag i stycket och dra till vänster (håll långt ut till vänster) så ska det inte var några problem.

Ju mindre zoom (vänster) desto lättare att flytta och bättre översikt, mer zoom (höger) för mer detalj vid precisionsarbete.

 

Tala om hur det går :yeahbaby:

 

059df894-0e07-4ff4-912b-0dfc6e6f6304_6096fba3-0077-49d6-b97f-9029fb373170_static_0_0_00000017.png

 

 

 

 

Tackar igen.

 

Jo nu funkade det. Troligen gjorde jag felet att jag drog tillbaka låten alldeles i framkant på klippet ( där man får en "pil" och då verkar det som att man "förlänger" låten tillbaka till utgångsläget igen )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho..

 

Skulle vilja ta ut 30 sek ur en låt på 6 minuter och få en 30 sek mp3 fil.

 

hur går jag till väga?

 

tja

 

jobba i itunes !

 

visa info - alternativ - markera start och stopptid

 

sen avancerat - konvertera markerat

 

snabbt och enkelt !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

Varför vill Audacity bara importera vissa mp3-filer? Alla låtar jag har är samma format men ändå så accepterar den bara ett fåtal. har den någon begränsning eller? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...