Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fler funktioner till iPhone på väg


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

4227125716.jpg

Sakta men säkert åtgärdar Apple de värsta bristerna i iPhone. I nästa version av mjukvaran kommer man sålunda kunna använda Google Maps som GPS och skicka SMS till flera användare samtidigt.Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow.. vilken utveckling.

 

* kunnat skickat sms till flera än en mottagare har jag kunnat länge... är det detta apple kallar "att vara i framkant"?

Fortfarande syns emellertid inte röken av MMS eller möjlighet att kopiera-och-klistra. Förhoppningsvis kan de funktionerna stå näst på tur.
Kanske kan var aså att detta visar hur låg iq amerikanen har... dom förstår inte hur man hand har mms...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte nyttan med MMS ändå. Har aldrig skickat ett MMS och har ingen användning för det heller.

Email är bättre om man vill skicka filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte nyttan med MMS ändå. Har aldrig skickat ett MMS och har ingen användning för det heller.

Email är bättre om man vill skicka filer.

Så du tycker att det är smidigare att skicka en enkel ögonblicksbild som måste nå mottagaren direkt med e-mail än mms?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så kommer den automatiska diskussionen om MMS vara eller inte vara. Vissa tycker MMS är det bästa som hänt sedan skivat bröd, andra förstår inte vitsen med det alls...

 

MMS är för mig en kul grej, men det är faktiskt inget som jag måste ha i en mobil. Men det är tveksamt om jag kommer slanta upp för en iPhone när den kommer, eftersom arbetsgivaren står för mobilen. Men inte till kostnader motsvarande en iPhone... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan var aså att detta visar hur låg iq amerikanen har... dom förstår inte hur ma hand har mms...

 

Generaliserar du inte lite i överkant nu? Du som brukar förespråka regler, borde väl också följa dem? Hade jag haft amerikanskt påbrå hade jag tagit illa upp efter ett sådant uttalande.

 

För övrigt tror jag att IQ är helt oväsentligt i detta sammanhang.

 

Apple har med största sannolikhet KUNSKAPEN att utveckla en MMS-funktion. Kan man tillverka en såpass tekniskt avancerad apparat som iPhone, kan man förmodligen också implementera stöd för MMS.

 

Det man kan ifrågasätta är väl närmast Apples val att inte ge iPhone MMS-funktionalitet, men det valet tror jag snarare handlar om prioritering än IQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du tycker att det är smidigare att skicka en enkel ögonblicksbild som måste nå mottagaren direkt med e-mail än mms?

 

Jag skickar aldrig bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så kommer den automatiska diskussionen om MMS vara eller inte vara. Vissa tycker MMS är det bästa som hänt sedan skivat bröd, andra förstår inte vitsen med det alls...

 

MMS är för mig en kul grej, men det är faktiskt inget som jag måste ha i en mobil. Men det är tveksamt om jag kommer slanta upp för en iPhone när den kommer, eftersom arbetsgivaren står för mobilen. Men inte till kostnader motsvarande en iPhone... :borstatanderna:

 

Jag kör min private Iphone med företags-sim. Företagstelefonen jag har är en P990 och den ligger i en låda numera. Skräp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det optimala skulel vara om man kunde beställa en iPhone med exakt de funktioner man själv ville ha och anser sig ha nytta/behov av.

 

Som det är nu är det en usa-anpassad mp3-spelare med ringfunktion som ska försöka kränka till mera krävande europeer. Vilket inte är en lyckad kombination.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det optimala skulel vara om man kunde beställa en iPhone med exakt de funktioner man själv ville ha och anser sig ha nytta/behov av.

 

Som det är nu är det en usa-anpassad mp3-spelare med ringfunktion som ska försöka kränka till mera krävande europeer. Vilket inte är en lyckad kombination.

 

Icke-hackad är den ganska värdelös men det kanske ändras i vår med 3:e parts appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...