Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är Disk Utility för något?


eilot

Rekommendera Poster

Håller på och installerar windows på min mac men jag får upp ett felmeddelande när jag ska partionera upp min hårddisk. Det står att jag ska använda mig av "Disk Utility" för att reparera disken. Problemet är bara att jag inte har en aning om vad disk Utility är eller var jag finner det.

Någon som kan hjälpa mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Disk utility är ett program, vars uppgift är att reparera diskar. Typ. Du hittar det i mappen Utilities i Applications.

 

Lycka till, Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Disk utility heter "skivverktyg" på svenska och ligger i din verktygsmapp.

 

Du måste använda dig av BootCamp för att partionera upp hårddisken (göra den i delar, en del för OS X och en del för Windows, för att göra en lång historia kort och bränna drivrutiner till din Windowsinstallation)

 

Bootcamp ligger också i verktygsmappen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en kontroll av skivan och mycket riktigt upptäckt ett fel, men kan av någon anledning inte klicka på knappen reparera skiva. Vad kan det bero på?

 

Har använt mig av boot camp som ni rekomenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en kontroll av skivan och mycket riktigt upptäckt ett fel, men kan av någon anledning inte klicka på knappen reparera skiva. Vad kan det bero på?

 

Har använt mig av boot camp som ni rekomenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört en kontroll av skivan och mycket riktigt upptäckt ett fel, men kan av någon anledning inte klicka på knappen reparera skiva. Vad kan det bero på?

 

Har använt mig av boot camp som ni rekomenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

finns fortfarande vissa skivfel Leopard som skivverktyg inte kan råda bo(o)t på :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...