Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken ska jag välja ?


MacFreak

Rekommendera Poster

Jag har gjort en logotyp för ett skatemärke och de heter Evoke.

 

Jag kan inte bestämma vilken jag ska ta.

 

Vad tycker du ?

post-27256-1198929826.png

post-27256-1198929839.png

post-27256-1198929864.png

post-27256-1198929939.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att nummer två känns renast och snyggast fast det är inte säkert att man fattar att det ska föreställa ett sytt K. Om det är viktigt så skulle jag satsat på den översta. Nummer tre fattar man inte att det är en skateboard man ser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men sätt dit en nål.

Annars går känslan av att det är stygn bort en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba lite mer med spärrningen/kerningen också, Evoke känns väldigt ojämnt

 

Hur menar du då ? Ska de andra bokstäverna vara närmare k'et ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gjort så här. :)

 

post-918-1199294593.jpg

 

Fast inte med den ojämna bakgrunder i det vita/grå förstås, hade inte originalagren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

Skate Clothing är två ord i engelskan

 

oftast drar man inte av ordet heller, så den mest korrekta termen är Skateboard Clothing

 

tycker som Jochum ang designen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle gjort så här. :)

 

 

Fast inte med den ojämna bakgrunder i det vita/grå förstås, hade inte originalagren.

 

Det såg riktigt bra ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Provar det sen ! :)

 

Vad tycker ni om denna då ? Det känns som det fattas något, hur kan jag förbättra den ?

post-12087-1199322807.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu gjorde jag såhär. Ändrade texten där nere med.

 

Hur ser det ut nu då ?

post-27256-1199374240.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som andra tidigare sagt; ska man förstå att det är stygn måste du ha med nålen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm. :) Jag skulle dock _prova_ med mindre mellanrum mellan orden och strecken därnere, tätare alltså så den gruppen inte är nästan lika lång som Evoke. I design är allt _nästan_ störande, det ska va samma eller tydligt olika, rakt eller tydligt snett, inte lite snett för det irriterar bara, om det inte är det man vill förstås. Typ. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte tycka att det är jätteviktigt att man skall förstå att det är en nål och tråd, ser 25% att vad coolt det är ju en sytråd så får man va glad, en bonus, mervärde, att 75% missar just det faktum men däremot tycker loggan är snygg och därmed bidrar till att de köper produkten så är ju det det viktigaste. _Jag_ skulle inte anse den grejen vara av så stor vikt just. _Jag_ tycker att utan nål blev loggan renare och snyggare. Vad jag tycker alltså, kan va fel för många andra men min personliga åsikt (som kan va fel men ändock) på den direkta frågan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fusion_a_loud

Åh vad seg jag är. Jochum hann svara före mig angående avstånd mellan bokstäverna. Om du har svårt att se hur helheten ser ut så testa att kisa med ögonen. Då ser man lättare om det ser ojämnt ut.

 

Angående nålens vara eller ickevarande håller jag även med där att man inte behöver skriva folk på näsan. Om det är skateboardkläder det handlar om är det ju ganska tydligt att det är en sydd bokstav. Det jag skulle vilja påpeka är att tänka på saker som VAR och till VAD din logotyp är tänkt att användas. Nålen i din Evoke-logga och detaljer på brevet i din andra logotyp kommer att försvinna helt då man inte använder den som skyltar eller i sammanhang där den är stor. I mindre sammanhang blir det bara något som är plottrigt och otydligt. Använd inte för mycket små detaljer.

 

Annars, keep up the good work

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jochum hann svara före mig angående avstånd mellan bokstäverna. Om du har svårt att se hur helheten ser ut så testa att kisa med ögonen. Då ser man lättare om det ser ojämnt ut.

 

Vilket är det som är ojämt ? texten mellan k'et eller där nere vid de tre orden ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fusion_a_loud

Macfreak. Jochum har ju redan gjort ett förslag där bokstäverna är bättre spärrade. Jag svarade ju bara på min tidigare kommentar (som Jochum redan svarat på). Testa att lägga din version bredvid Jochums så borde du se skillnad på jämnheten i ordbilden.

 

Testade att lägga båda bilderna ovanpå varandra och då ser du en liten skillnad. Ja, det var främst k´et och mellanrummet mellan o och e som kändes ojämnt

post-17897-1199443401.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Provar det sen ! :)

 

Vad tycker ni om denna då ? Det känns som det fattas något, hur kan jag förbättra den ?

 

 

Den var snygg, fast det känns som att det är något som har med pilen att göra som är fel! Bara en känsla. : O

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...