Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple keyboard aluminium


Gäst -BaronS-

Rekommendera Poster

Gäst -BaronS-

Hejsan :)

 

Har inföskoffat ett as schysst tangentbord. Men F9, F10 och F11 är forward knapp, mute knapp och lite mer än mute knapp "/

Hur omprogamerar jag dom? Nu måste jag hålla inne kringla + F3 för F9 grejset och F13 för F11...

 

Tack på förhand

 

MvH BaronS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det på F9-11 som du vill komma åt? Och i vilket program?

 

Du har väl sett "fn"-tangenten ovanför "delete" (och alltså till höger om bakåtstegtangenten)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i systeminställningar så att du har rätt tangentbordslayout. Systeminställningar>Internationellt>Indatameny

 

Lycka till, Trew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan :)

 

Har inföskoffat ett as schysst tangentbord. Men F9, F10 och F11 är forward knapp, mute knapp och lite mer än mute knapp "/

Hur omprogamerar jag dom? Nu måste jag hålla inne kringla + F3 för F9 grejset och F13 för F11...

Som de andra sagt, har du nåt program som använder F5 osv så kan du hålla ner Fn-knappen och trycka på F5. Men använder man detta ofta så blir det jobbigt. Du kan växla funktionen under Systeminställningar -> tangentbord & mus under fliken tangentbord.

kryssrutan "använd alla funktionstangenter med de vanliga funktionerna".

 

Fn-knappen får då motsatt effekt, håll in den i kombination med F-knappen för att justera ljusstyrka, ljudvolym, föregående och nästa låt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst -BaronS-

Men när jag ska ändra det i Systeminställningar och väljer att t ex, F9 ska var för ala fönster, så händer det inget, för den säger att den är forward kanpp "/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när jag ska ändra det i Systeminställningar och väljer att t ex, F9 ska var för ala fönster, så händer det inget, för den säger att den är forward kanpp "/

som sagt, systeminställningar -> tangentbord & mus -> fliken tangentbord (inte kortkommandon)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...